PHP code voor batch aanmaken grafieken

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
Medicio
Joomla! Intern
Joomla! Intern

PHP code voor batch aanmaken grafieken

Post by Medicio » Wed Aug 24, 2005 11:36 pm

Hey mensen,

Wie kan mij helpen met het opzetten van een batch in PHP voor het aanmaken en opslaan van 600 grafiekjes voor recepten?

Ik wil per recept een taartgrafiek tonen van de verhouding koohydraten, proteinen en vet. (CPF) Dat zijn er zo 600, er zal veel in gebrowsed worden, vandaar dat ik ze eenmaal wil opslaan i.p.v. elke keer te genereren. Recepten staan onder field "id"; 1 tot 600 Daaraan gekoppeld zit de CPF waarde; field "cpf"; notitie is bijvoorbeeld: 6,3,5

Idee is dat php een array maakt met daarin de waarde van field "cpf", dat verwerkt met JpGraph zodat er een grafiek wordt gegenereerd en die grafiek opslaat onder de bestandsnaam van de waarde van field "id". JpGraph snap ik, alleen dat php gebeuren...  ::)

Dus recept; 1 met 6,3,5 wordt opgeslagen als; 1.png Helaas zitter er ook een aantal recepten in waar nog niets staan ingevuld in field cpf. Deze moet ie kunnen overslaan. Hieronder wat ik zo bedacht had: Zal dit gaan werken? Graag jullie suggesties m.b.t. verbetering van deze code en wat de code is voor het overslaan van een recept met een leeg field "cpf" (De "id" is natuurlijk nooit leeg...). Alvast dank!

Code: Select all

<?
//(connect to database, wat includes etcetc.)
....

$sql = "SELECT id,cpf FROM mos_cookbook_data");
$result = mysql_query($sql);

if (mysql_num_rows($result) > 0) {
	while ($row = mysql_fetch_row($result)) {

$data_graph= $row[2];
$data_name= $row[1];
} 

//(voer de grafiek generatie uit met $date_graph etcetc.)
....

//en sla op
$graph->Stroke("/dir/components/com_jpgraph/saved/<? echo "$data_name" ?> .png");

}

else {

// sla deze lege set over en ga door met de volgende...
?????????????????

}

?>

Locked

Return to “Algemene vragen”