Impress / PPT in Mambo presenteren

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
jwr
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Impress / PPT in Mambo presenteren

Post by jwr » Mon Aug 29, 2005 6:53 pm

TBV presentaties, kabelkranten, en wat dies meer zei.

Onderstaand is een bijgewerkte versie van hetgeen ik ook al op MOS.nl gepost had :

Hoe krijg ik een PPT of Impress presentatie op munne website :

let wel : Ik ga voorbij aan afmetingen, het is meer een werkwijze, zoals ook al aangeven door Atlas.

- creeer de PPT/Impress file in PPT/Impress  (mooi he opensource)

- exporteer deze naar HMTL formaat , liefst in een nieuwe folder.
houdt even de mogelijke functies in de gaten bij het exporteren uit OO-Impress.
( kies auto, als je de presentatie eindeloos door wilt laten lopen)

Deze functie levert in OO een aantal files op, in M$ is dat hoogstwaarschijnlijk ook zo.

-Test nu alvast,welke file je moet hebben voor de wrapper :
open een folder, en een browser window, en test nu de html files uit deze folder in die browser.
Op die manier kom je te weten, naar welke file je moet linken in de M'bo wrapper.

- ftp deze naar een nieuwe folder onder je M'bo root (of een andere specifieke plek onder de root).

- ga als admin naar je  M'bo site.

- maak een wrapper item aan in een van je menus.

- bij de eigenschappen/properties van de wrapper geef je een link op, naar de hierboven gevonden
'kop' file van je geexporteerde files .

De link, die ik opgeef in de wrapper luidt (eveneens in mijn geval) :
xx.xxx.xxx.xxx/expi/test_impress/img0.html
waarij expi munne testplek is,
test_impress de folder op deze plek, en img0.html de kopfile van de geexporteerde PPT/Impress file.

- m'n geexporteerde ppt/Impress file verschijnt nu binnen het template, vandaar de afmetings-opmerking.

Ik had een getimede, eindeloze set of test slides lopen, welke om de zoveel tijd ververst werden.
Animaties kunnen ook worden uitgevoerd.

Misschien dat iemand een vervolg kan posten, mbt afmetingen van de show, in relatie met de beschikbare ruimte in het template ( of een nieuw venster openen, met alleen de presentatie in een 'kaal' template)

wederom met dank aan allen in de draad op m'boopensource.nl en testers !

Jan Willem

filen onder : integratie met andere office apps

een mogelijk vervolg is bv het meenemen van de animaties naar de website, of andere fileformaten.
Looking for J! help ? Paste your (English preferred) errormessage in the searchbar !

Locked

Return to “Algemene vragen”