foto met bijschrift in artikel

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
margreeth
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

foto met bijschrift in artikel

Post by margreeth » Wed Apr 29, 2015 8:36 pm

Hoe kan ik fotocredits plaatsen bij een foto in een artikel? Heb ik daar een extra plug-in voor nodig (en welke dan?) Ik heb het volgende geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat:

Via mediabeheer ga je via de map Phocagalery naar de map waarin je foto's wilt uploaden. Open je artikel en ga naar de derde knop van rechts onder het artikel (dat zegt Afbeelding). Daar kun je inderdaad een bijschriftje bijvoegen, hoewel het steeds op een verrassende plek tevoorschijn komt ondanks het commando links, rechts, of gecentreerd. Maar: via deze knop kun je de foto niet de gewenste grootte meegeven. Daarvoor moet je dan via rechtermuisknop – insert/edit naar een ander scherm, waar dat wel kan. Weer terug in het artikel gaat het bijschrift vervolgens een eigen leven leiden: maw het staat gewoon los ergens in het artikel, dwars tussen andere tekst in. Je krijgt het dan ook niet netjes onder de foto, sterker nog, je krijgt het niet eens in de buurt van de foto.

Andere manier: Als je via Phocagalery foto’s uploadt moet je een categorie invullen. Nu kun je dus in het zwarte tekstvak van alles invullen. Maar als je de foto via deze manier in het artikel invoert, is er nergens een bijschrift te zien.
Als je een foto in een album invoert en je zet dan het zwarte tekstvak vol, is dat wel te zien aan de voorkant van de site.
alvast bedankt!
Margreeth

Locked

Return to “Algemene vragen”