raadsel Home page modules zichtbaar bij 1 artikel. Dat moet niet. Topic is solved

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Post Reply
bluesbrother
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

raadsel Home page modules zichtbaar bij 1 artikel. Dat moet niet.

Post by bluesbrother » Thu Dec 26, 2019 6:43 pm

Schiet mij maar lek...
Ik ben al een heel eind met mijn nieuwe site.
Er is alleen iets dat ik maar niet opgelost krijg.

De home page heeft een aantal modules die alleen zichtbaar moeten zijn op de home page.

Ik heb een hoofdcategorie Kennis.
Daaronder diverse kennis thema's.
Voor de meeste Thema's is ook een menu item die ik in een aparte menu module op de betreffende thema pagina toon. Dat werkt prima.
Alleen één thema dat opdezelfde manier is opgezet als de andere (zo ver ik kan zien), doet vreemd.

Alleen het bovenste artikel op de thema pagina laat inderdaad de home page modules niet zien als je er op klikt.
Alle andere artikel pagina's laten deze wel zien, en de content van dit artikel wordt dan ook helemaal beneden getoond omdat de modules boven staan.

Ik heb al gekeken naar de documentatie en ik kan dit vinden:

https://stackoverflow.com/questions/972 ... -in-joomla

Volgens mij doe ik alles goed. Maar ik snap dus niet waarom de Home page modules hier wel te zien zijn.
Iemand ideeën?
There is more to life then euh...well....you know.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Re: raadsel Home page modules zichtbaar bij 1 artikel. Dat moet niet.

Post by waarnemer » Fri Dec 27, 2019 9:03 am

Even een beetje wilde vermoedens omdat ik niet je site kan zien laat staan kan bewerken..

Deze artikelen op de home page staan allemaal in dezelfde categorie?
Je gebruikt de module menu assignment om modules zichtbaar/onzichtbaar te maken per menu item?

Een artikel in een category zal het template/design overnemen van het bovenliggende category menu item.
ie. heb ik een category blog met artikelen en klik ik op één artikel dan neemt het dezelfde view als de blog view. Dit kan verwarrend worden omdat de featured items view (de default home page in J!) meerdere categorieen artikels kan hebben....

bluesbrother
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by bluesbrother » Fri Dec 27, 2019 10:15 am

Hoi Waarnemer,
Dank voor je reactie.
Misschien wordt het makkelijker als ik je de gegevens opstuur van de site via PB?
Zou je dan even willen kijken wat ik fout doe?
groet
Aldo

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by waarnemer » Fri Dec 27, 2019 10:19 am

Dat kan, ik kan alleen niet beloven dat dat me vandaag of morgen lukt... ben onderweg en pas 31 december weer thuis....

bluesbrother
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by bluesbrother » Tue Dec 31, 2019 11:11 am

Nou ja zeg. Zelf opgelost. Ik heb de plugin van sh404SEF eerst even uitgeschakeld en toen bleek het wel gewoon te werken. Ik heb toen alle Custom URL's binnen de module gepurged en toen was het opgelost.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by waarnemer » Tue Dec 31, 2019 11:32 am

aha... ja dat is ook een mooie... zelf blijf ik weg van SEO/SEF plugins... te veel gedoe.. en relevantie van content bepaald toch 99% van je score bij de zoekmachines..... techniek is die laatste 1% waar de wereld van mening over verschilt wat de beste oplossingen zijn.... ;)

Ik kies er zelf voor dat mijn "core" settings en de navigatie in de site op orde zijn.. geen toegevoegde plugins daarvoor...

Post Reply

Return to “Algemene vragen”