office365 server gebruiken voor het versturen van nieuwsbrieven

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
Petro1971
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Fri Jan 28, 2022 7:09 pm

office365 server gebruiken voor het versturen van nieuwsbrieven

Post by Petro1971 » Fri Jan 28, 2022 7:34 pm

Beste,
Ik ben beheerder van de website van onze kerk.
wij versturen elke week een nieuwsbrief naar de leden van onze kerk.
Op dit moment gebruiken wij de php mailer functie voor het versturen van deze nieuwsbrief.
Maar er komen geregeld nieuwsbrieven in de spam ( op de server van hun internet provider )bij de leden, zodat wij deze leden met de hand nog een nieuwsbrief moeten sturen.
Wij hebben voor onze e-mail adressen een office365 abonnement.
Nu is mij verteld dat als wij de nieuwsbrieven via de smtp server van office365 versturen er minder grote kans is dat de nieuwsbrieven in de spam komen.
Maar als ik de smtp server instel met de instellingen van het office365 abonnement dan wil joomla geen test mail verzenden en ook de nieuwsbrieven verzenden lukt niet.
Er komt heel snel een foutmelding boven in het scherm dat de test mail niet verzonden kan worden maar voor de rest krijg ik geen melding.
Het spf-record hebben we ook al aangepast, maar geen resultaat.
Ik heb internet al afgestruind naar oplossingen en andere smtp instellingen geprobeerd maar geen resultaat.

weten jullie misschien waar ik nog anders wat moet instellen dan op de server pagina ?
Onze website wordt gehost bij strato
Wij gebruiken voor het verzenden van de nieuwsbrieven het programma ACYmailing
En de e-mail adressen die wij gebruiken voor het verzenden van de nieuwsbrief zitten in een abonnement bij office365.
Graag hoor ik van jullie wat ik fout doe of waar ik nog wat anders moet instellen.

Hartelijk bedankt voor de hulp en de informatie
Met Vriendelijke groet
Petro

Locked

Return to “Algemene vragen”