Nieuwe taal en: Unknown column 'alias_de' in 'field list'

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
John Bakker
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Thu Oct 21, 2010 9:26 am

Nieuwe taal en: Unknown column 'alias_de' in 'field list'

Post by John Bakker » Sat Sep 02, 2017 11:09 am

Met succes op mijn Engelse site Nederlands en Russisch geinstalleerd, de menu's, articles en modules vertaald en de language switcher aangezet . . . liep allemaal als een speer.

Denk ga ik ook beginnen aan Italiaans en Duits volgens zelfde planning, maar bij wisselen van taal verschijnt:
Unknown column 'alias_de' in 'field list' (of Unknown column 'alias_it' in 'field list') en een 1054 Error.

Voor de zekerheid de Joomla core files opnieuw geinstalleerd en de database "gefixed", maar dat leek niets te doen. (Natuulijk cache geleegd etc)

Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt. Zover ik begrijp wordt er ergens een MySQL verwijzing naar een kolom "alias_de" gedaan en bestaat die kolom niet. Geen idee in welke table of hoe dat uit te vinden. Zou natuurlijk goed zijn om te kijken of ik wel ergens alias_nl heb, bijvoorbeeld.

Ieder opmerking en hulp gewaardeerd, want ik loop in circeltjes
Last edited by John Bakker on Sat Sep 02, 2017 11:26 am, edited 1 time in total.

John Bakker
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Thu Oct 21, 2010 9:26 am

Re: Nieuwe taal en: Unknown column 'alias_de' in 'field list'

Post by John Bakker » Sat Sep 02, 2017 11:23 am

Ok, zoals wel vaker als je het niet meer ziet zitten en opgeeft . . . schiet de oplossing in je hoofd. Zie niet zo snel hou deze post te verwijderen dus dan maar de oplossing . . . wie weet helpt het anderen. Ik gebruik een extentie waarvan ik nog niet het taalpakket voor IT en DE had geinstalleerd. Dacht dat nog niet nodig te hebben, maar . . . mijn hoofd menu wees naar die extentie . . . aldus werden de betreffende niet bestaande colommen gezocht maar niet gevonden.


Locked

Return to “Vertalingen”