FTP doet raar bij wijzigingen componenten

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
InfectedBlood
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 13
Joined: Tue May 23, 2006 11:00 am
Location: Amstelveen, The Netherlands
Contact:

FTP doet raar bij wijzigingen componenten

Post by InfectedBlood » Tue Aug 21, 2007 11:03 pm

Heey, ik heb een probleem met m'n FTP wanneer ik componenten wil aanpassen...

Wanneer ik iets wil veranderen in een component geeft m'n FTP client aan dat ik geen permissie heb om in die map veranderingen te maken. Wanneer ik de permissies in de map wil veranderen (ze staan bij de meeste op 755) krijg ik ook daar geen permissie voor. Terwijl ik volledige controle heb over de FTP account. Ik heb al meerdere FTP clients geprobeerd omdat ik eerst dacht dat het misschien aan mn client zou kunnen liggen. (Kheb FireFTP, een plugin voor firefox, en SmartFTP geprobeerd)

Is er een mogelijkheid om dit aan te pakken? Nu moet ik de hele tijd op mn pc veranderingen toepassen, in de .zip van de component zetten en dan iedere keer opnieuw uploaden via het admin panel van joomla, en dat werkt niet helemaal lekker natuurlijk...

Hartelijk bedankt!
Groeten,
Frank

User avatar
sc00zy
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 9532
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:07 am
Location: Assen, Netherlands
Contact:

Re: FTP doet raar bij wijzigingen componenten

Post by sc00zy » Wed Aug 22, 2007 10:04 am

Dat ligt dus aan de serverinstellingen. Wanneer er via een script iets wordt geinstalleerd (installer) dan komen de rechten van de geinstalleerde bestanden bij Apache (de server)  te liggen en kun jij al FTP user niks met die bestanden uithalen.

Dit kun je omzeilen door het component JoomlaXplorer te installeren. Daarmee kun je dan via de Joomla backend de bestanden wel aanpassen.

Je kan je host ook vragen suphp te draaien. Daarmee is het rechten probleem ook opgelost.

Verder kun je telkens vragen of je host de permissies goed wilt zetten als je wat geinstalleerd hebt.
Arjan Menger
https://welldotcom.nl - Puntgaaf Internetbureau

User avatar
rene84
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 179
Joined: Fri Sep 16, 2005 12:28 pm

Re: FTP doet raar bij wijzigingen componenten

Post by rene84 » Tue Sep 08, 2009 11:38 am

Ik zit dus met het zelfde probleem. Daardoor krijg ik bij alle componenten het probleem dat dit onder apache rechten valt. Nu heb ik de hoster al gevraagd dit op te lossen (digitalus) maar daar krijg ik het antwoordt:

"Ik heb voor u gekeken en geconstateerd dat dit probleem wordt veroorzaakt door een script die bestanden upload met de verkeerde rechten. Ik raad u dan ook aan om dit script de wijzigingen en deze de rechten 777 mee geeft (geen PHP bestanden of Mappen 777 meegeven)."

Dit zal dan om de installer gaan van joomla lijkt mij zo. Betekent dit, dat ik hier zelf iets in kan wijzigen!?

Elke tip is welkom. :D


Locked

Return to “Componenten 1.0.x”