WK voetbal Pool component

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: WK voetbal Pool component

Post by jbultena » Wed Mar 22, 2006 11:51 am

Als je Groupjive gebruikt kun teams gaan vormen. Van die teams kan je weer de punten optellen of gemiddelde uitrekenen. Je hebt het niet nodig net als CB. Het zijn leuke aanvullingen.

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by janson » Wed Mar 22, 2006 9:16 pm

jbultena wrote: In mijn systeem krijg je punten voor het goed voorspellen van het aantal doelpunten in de rust en in de eindstand en punten voor het goed voorspellen van uitslag(winst/verlies/gelijk) en punten voor het voorspellen van de exacte uitslag. Maar een handige PHPér kan er ook een anders puntensysteem aanmaken.

Het is inmiddels beschikbaar gezet op mijn site onder het kopje downloads.
Het zal wel aan mij liggen, maar na de component gedownload te hebben kan ik hem niet installeren met de standaard installer van joomla. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd ?

Jerome!
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Jerome! » Wed Mar 22, 2006 9:33 pm

janson wrote:
jbultena wrote: In mijn systeem krijg je punten voor het goed voorspellen van het aantal doelpunten in de rust en in de eindstand en punten voor het goed voorspellen van uitslag(winst/verlies/gelijk) en punten voor het voorspellen van de exacte uitslag. Maar een handige PHPér kan er ook een anders puntensysteem aanmaken.

Het is inmiddels beschikbaar gezet op mijn site onder het kopje downloads.
Het zal wel aan mij liggen, maar na de component gedownload te hebben kan ik hem niet installeren met de standaard installer van joomla. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd ?
Welke versie van Joomla gebruik je? Hou er rekening dat er verschil zit tussen de modules countdown, top5 en nextgame plus de component Wk_champ.
Succes

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by janson » Thu Mar 23, 2006 5:41 pm

Ik gebruik Joomla 1.0.8 en als ik het component / bestand com_champ_pool.zip wil uploaden krijg ik de melding:
Upload component - Upload Failed 
ERROR: Could not find a Joomla! XML setup file in the package. 
[ Continue ... ] 
Upload component - Failed 
Installation file not found:
/home/httpd/vhosts/markoo.nl/httpdocs/CMS2/media/install_4422dd9fcc39c/com_champ_pool/ 

Het uploaden van de modules lukt wel gewoon.
Last edited by janson on Thu Mar 23, 2006 5:56 pm, edited 1 time in total.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Fri Mar 24, 2006 8:47 am

Het moet gewoon kunnen werken in 1.0.8. Daar ontwikkel ik het component in.

Volgende week zal ik de laatste versie op forge zetten.

In de nieuw versie kun je in de ranglijsten op een deelnemer klikken om zijn/haar voorspellingen te kunnen zien. Ook kun je de detailscore per onderdeel zien door op de totaal score te klikken.
Tevens zit er een wedstrijdschema in met de uitslag en totaal gescoorde punten per wedstrijd.

Nakebod
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Nakebod » Sat Mar 25, 2006 10:24 am

jbultena, is het een probleem als ik je uitleg over het puntensysteem letterlijk kopieer? Uiteraard met bronvermelding.
Een duidelijke uitleg, inclusief goede voorbeelden. Ben bang dat wanneer ik het zelf ga herschrijven het of wazig wordt, of niet klopt :P

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Sat Mar 25, 2006 12:19 pm

Ja hoor nakebod. Alleen kwam ik er achter dat ik het puntensysteem niet helemaal verwerkt had in mijn programma. Ik was de extra weging vergeten :o . Inmiddels zijn er wat uitbreidingen bij gemaakt o.a. een stukje javascript dat controleert op onjuiste eindstanden. In zal het binnenkort online zetten.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Sat Mar 25, 2006 6:22 pm

De laatste versie is beschikbaar op forge

Jason jouw probleem is ook opgelost met deze versie. ik kwam hetzelfde probleem tegen. De closing tag van in de xml file was niet compleet.
Last edited by Tonie on Sat Mar 25, 2006 7:12 pm, edited 1 time in total.

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by janson » Sun Mar 26, 2006 10:57 am

jbultena wrote: De laatste versie is beschikbaar op forge

Jason jouw probleem is ook opgelost met deze versie. ik kwam hetzelfde probleem tegen. De closing tag van in de xml file was niet compleet.
Helaas het lukt nog steeds niet om het component te uploaden. Ik krijg nog steeds de melding: Error: Could not find a Joomla! XML setup file in the package....
En daarna de melding dat de installation file niet gevonden is.

Ik zie weinig verschil tussen de closing tag van in de XML file, behalve dat het getal is veranderd van 0.30 naar 1.0

Helaas helaas helaas,.... Ik snap er echt niks van.
Last edited by janson on Sun Mar 26, 2006 10:59 am, edited 1 time in total.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Sun Mar 26, 2006 11:54 am

in de vorige versie was er een '1.0/version> ipv 1.0

Kun je wel andere componenten installeren? Want dan kan het misschien een rechten kwestie zijn.

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by janson » Sun Mar 26, 2006 12:41 pm

jbultena wrote: in de vorige versie was er een '1.0/version> ipv 1.0

Kun je wel andere componenten installeren? Want dan kan het misschien een rechten kwestie zijn.

Bij de vorige versie stond toch ? 0.30

Ik kan wel andere componenten uploaden ja. Vreemd he?

Jerome!
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Jerome! » Sun Mar 26, 2006 7:09 pm

janson wrote: Ik gebruik Joomla 1.0.8 en als ik het component / bestand com_champ_pool.zip wil uploaden krijg ik de melding:
[ Continue ... ] 
/home/httpd/vhosts/markoo.nl/httpdocs/CMS2/media/install_4422dd9fcc39c/com_champ_pool/ 

Misschien even die install map leeggooien, en de file opnieuw downloaden. Voor de zekerheid toch even de rechten van de map bekijken? Anders geef ik het ook op waarom het bij jou niet werkt.

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by janson » Sun Mar 26, 2006 7:46 pm

Jerome! wrote:
janson wrote: Ik gebruik Joomla 1.0.8 en als ik het component / bestand com_champ_pool.zip wil uploaden krijg ik de melding:
[ Continue ... ] 

Misschien even die install map leeggooien, en de file opnieuw downloaden. Voor de zekerheid toch even de rechten van de map bekijken? Anders geef ik het ook op waarom het bij jou niet werkt.
Alles geprobeerd. Rechten gecheckt file opnieuw gedownload en de installmap geleegd. Nopes ! Jammer ik had graag met deze comp. aan de slag gegaan...

Velix
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Velix » Sun Mar 26, 2006 9:44 pm

Voornamelijk gericht aan jbultena:

Je comp lijkt er vet !
Ik heb een vraag waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden in deze draad of op je site.
Benieuwd ben ik namelijk naar het invoeren van uitslagen en andere settings.
Is hiervoor een front-end oplossing of moet dit perse via de back-end en enkel door de admin.
Kortom kun je ook hulp beheerders bv uitslagen laten invoeren zonder dat ze me meteen joomla-back-end rechten moeten hebben.
Knowledge speaks, but Wisdom listens

Nakebod
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Nakebod » Mon Mar 27, 2006 10:03 am

jason, heel misschien wel een drastische maatregel, maar het heeft hier wel een probleem met Joomla verholpen (Ik kon totaal niet op de componenten pagina komen)
Maar goed, mijn oplossing, backup maken van de database en je data zelf, en dan een reinstall van Joomla. Wel drastisch zoals ik al zei, maar je weet maar nooit.
Je kan uiteraard ook een 2e Joomla install doen in een subdirectory en met een andere database, en kijken of dat wel werkt.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Mon Mar 27, 2006 6:28 pm

Velix wrote: Voornamelijk gericht aan jbultena:

Je comp lijkt er vet !
Ik heb een vraag waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden in deze draad of op je site.
Benieuwd ben ik namelijk naar het invoeren van uitslagen en andere settings.
Is hiervoor een front-end oplossing of moet dit perse via de back-end en enkel door de admin.
Kortom kun je ook hulp beheerders bv uitslagen laten invoeren zonder dat ze me meteen joomla-back-end rechten moeten hebben.
Je moet inderdaad via de backend de uitslagen invoeren. Ik heb op dit moment nog geen plannen om die ook in de frontend beschikbaar te maken. je moet minimaal administrator zijn om uitslagen te kunnen invoeren. Dus niet super administrator.
Last edited by jbultena on Tue Mar 28, 2006 12:14 pm, edited 1 time in total.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Tue Mar 28, 2006 6:38 pm

Inmiddels staat versie 1.1 op forge. Met als extra een aanvulling van Jerome(extra tab). Via menu te regelen en alleen voor de edit modus.

Download ook de laatste versie van de countdown module. Want daar staat een verkeerde datum in( 10 juni ipv 9 juni) Dus het WK kom in keer een dag dichterbij :laugh:

slurfje
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by slurfje » Tue Mar 28, 2006 7:44 pm

Is het component en modulen ergens online te bewonderen?
Ik vind het best interessant...

Jeroen  8)

Alexander
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Alexander » Tue Mar 28, 2006 7:54 pm

Als je volgende keer ff de volledige thread doorspit had je dit kunnen vinden:

''Je kunt het bekijken op wk.bultena.com. login in met demo + wachtwoord wkdemo. ''

mvg Alexander
:o

slurfje
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by slurfje » Tue Mar 28, 2006 8:13 pm

Alexander wrote: Als je volgende keer ff de volledige thread doorspit had je dit kunnen vinden:

''Je kunt het bekijken op wk.bultena.com. login in met demo + wachtwoord wkdemo. ''

mvg Alexander
Oeps, sorry. Ik was wel al op de site geweest maar had idd de info om in te loggen niet gezien  :-[.
Thx.
Jeroen

slurfje
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by slurfje » Tue Mar 28, 2006 9:08 pm

Ik heb het component inmiddels geïnstalleerd maar het gooit mijn hele template door elkaar  >:(.
Misschien moet ik het comp in een andere template zetten. Heeft iemand een advies hoe ik dat het beste kan doen?

Jeroen  8)

Jerome!
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Jerome! » Tue Mar 28, 2006 9:15 pm

Voor de liefhebbers die nog wat work in progress willen zien check
http://jeroen.byethost5.com/joomla/inde ... &Itemid=51

@ Slurfje
Kun je misschien even verwijzen naar de site waarop het fout gaat dan, dan kunnen we kijken wat er misschien fout gaat/ingesteld is.
Als je de site niet in het openbaar wilt vermelden kun je een pm sturen

slurfje
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by slurfje » Wed Mar 29, 2006 7:22 pm

Ik heb het comp inmiddels goed geïnstalleerd.
Er staat helaas een foutje in het wedstrijdschema: frankrijk-kroatie moet frankrijk-zkorea zijn  :-\.
Kan ik dit zelf aanpassen?Heb in de admin al gevonden hoe ik wedstrijden kan aanpassen ;) Thx

Jeroen
Last edited by slurfje on Wed Mar 29, 2006 7:46 pm, edited 1 time in total.

Velix
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Velix » Wed Mar 29, 2006 9:44 pm

jbultena wrote:
...
Je moet inderdaad via de backend de uitslagen invoeren. Ik heb op dit moment nog geen plannen om die ook in de frontend beschikbaar te maken. je moet minimaal administrator zijn om uitslagen te kunnen invoeren. Dus niet super administrator.
Is er een andere manier om dit op te lossen. Het gaat me te ver om een uitslagen beheerder administrator te maken enkel om uitslagen in te kloppen. Hij kan dan immers bij veel andere opties van de gewone joomla site (content aanpassen / comps editen etc)
- is het invoer php file niet apart (extern buiten joomla om) te gebruiken
- kan ik een administrator zo tunen dat ie enkel bij het comp terecht kan?
- zou er een mogelijkheid zijn om de uitslagen via een  te doen updaten "mail naar de server"
Kortom hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat iemand enkel uitslagen hoeft te beheren verder geen kwaad kan doen op andere onderdelen. Ik ben benieuwd wie een idee heeft.... en of ik niet iets onmogelijks vraag...
Knowledge speaks, but Wisdom listens

jeroen6bis
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by jeroen6bis » Thu Mar 30, 2006 12:55 pm

Jerome! wrote: Voor de liefhebbers die nog wat work in progress willen zien check
http://jeroen.byethost5.com/joomla/inde ... &Itemid=51
Ik gebruik de pool ook op mijn site (http://www.cosa-nostra.nl) en hulde voor JBultena, erg goed gedaan!

@Jerome!, ik vind dat je de pool erg mooi hebt gemaakt op jouw site! Ik zie dat je een randje hebt gezet om de tabelletjes waar je de stand kunt invoeren. Kun je mij misschien vertellen waar ik dat zou kunnen instellen in de php-file? Of misschien weet iemand anders dat?
Last edited by jeroen6bis on Thu Mar 30, 2006 1:16 pm, edited 1 time in total.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Thu Mar 30, 2006 1:34 pm

Velix wrote:
jbultena wrote:
...
Is er een andere manier om dit op te lossen. Het gaat me te ver om een uitslagen beheerder administrator te maken enkel om uitslagen in te kloppen. Hij kan dan immers bij veel andere opties van de gewone joomla site (content aanpassen / comps editen etc)
- is het invoer php file niet apart (extern buiten joomla om) te gebruiken
- kan ik een administrator zo tunen dat ie enkel bij het comp terecht kan?
- zou er een mogelijkheid zijn om de uitslagen via een  te doen updaten "mail naar de server"
Kortom hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat iemand enkel uitslagen hoeft te beheren verder geen kwaad kan doen op andere onderdelen. Ik ben benieuwd wie een idee heeft.... en of ik niet iets onmogelijks vraag...
Je kan zelf een PHP pagina maken op basis van mijn source. Ik heb zelf de omgekeerde weg bewandeld. Eerst het script en vervolgens een joomla component van gemaakt.

Je kan de administrator niet zo tunen die alleen bij dit component komt. Zo werk joomla (nog) niet.

De mail oplossing zit er ook niet in. Tenzij iemand anders dat doet. Na het invoeren van de uitslagen moet je ook nog de punten laten berekenen

Leuk al die WK pools. Op mijn wk site leg ik een lijstje met sites die het component gebruiken. Wil je er wel/niet op staan geef dan een seintje.

pdreissen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by pdreissen » Thu Mar 30, 2006 2:44 pm

Het zal wel aan mij liggen. Ik gebruik 1.0.8 (Joomla) en 1.31 van de Wk Pool. Maar ik zie helemaal nada.
Ik kan in de backoffice (Admin) de wedstrijden zien + calculate points. In de wedstrijden kan ik alleen de eindstand aangeven. Ik zie voor de rest geen buttons of i.d. ik kan me voorstellen dat ik meer moet zien. maargoed!

In de frontoffice zie ik alleen:

Deelnemer Punten

Daaronder is het akelig leeg, dus helemaal niks!

Hoe en waar moeten ze de uitslagen poolen ? Die mogelijkheid zie ik niet. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet klopt!

Enig idee ?

jeroen6bis
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by jeroen6bis » Thu Mar 30, 2006 2:58 pm

pdreissen wrote: Het zal wel aan mij liggen. Ik gebruik 1.0.8 (Joomla) en 1.31 van de Wk Pool. Maar ik zie helemaal nada.
Ik kan in de backoffice (Admin) de wedstrijden zien + calculate points. In de wedstrijden kan ik alleen de eindstand aangeven. Ik zie voor de rest geen buttons of i.d. ik kan me voorstellen dat ik meer moet zien. maargoed!

In de frontoffice zie ik alleen:

Deelnemer Punten

Daaronder is het akelig leeg, dus helemaal niks!

Hoe en waar moeten ze de uitslagen poolen ? Die mogelijkheid zie ik niet. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet klopt!

Enig idee ?
In je menu manager klik je op het menu item waar je de pool hebt ondergebracht. Rechts in beeld kun je parameters instellen. Zet Modus maar eens op Edit modus en Show Tab op Yes.

pdreissen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by pdreissen » Thu Mar 30, 2006 3:08 pm

jeroen6bis wrote: In je menu manager klik je op het menu item waar je de pool hebt ondergebracht. Rechts in beeld kun je parameters instellen. Zet Modus maar eens op Edit modus en Show Tab op Yes.
Great. Dat is het inderdaad. Dus in de backoffice is helemaal niks anders te doen dan de punten in te vullen en de calculate te doen ?

Thanks!

jeroen6bis
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by jeroen6bis » Thu Mar 30, 2006 3:56 pm

pdreissen wrote: Dus in de backoffice is helemaal niks anders te doen dan de punten in te vullen en de calculate te doen ?

Thanks!
Da's inderdaad een goede vraag. Kan ik bijvoorbeeld deelnemers aan de pool verwijderen? jbultena, kun jij ons helpen?

Locked

Return to “Componenten 1.0.x”