WK voetbal Pool component

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: WK voetbal Pool component

Post by jbultena » Thu Mar 30, 2006 4:01 pm

Da's inderdaad een goede vraag. Kan ik bijvoorbeeld deelnemers aan de pool verwijderen? jbultena, kun jij ons helpen?
[/quote]

Je deelnemers zijn gewoon joomla gebruikers. Die kan je verwijderen via je user manager. Mijn componentje houdt daar wel rekening mee.

RobbieB
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by RobbieB » Thu Mar 30, 2006 10:29 pm

Je kunt natuurlijk ook de menuknoppen van het wk systeem aan een bepaalde groep toekennen. Als je iemand uit de pool wil flikkeren zet je hem gewoon uit de groep en hoef je hem niet uit het hele joomla systeem te verwijderen..

Of werkt dit niet? (kheb de component nog niet geinstalleerd nml. alleen de demo gezien)

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Fri Mar 31, 2006 6:14 pm

Een aantal verbetering zijn doorgevoerd en zijn te zien op een nieuwe demo site

pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by pjotr » Fri Mar 31, 2006 10:58 pm

Een heel mooi component, even mee oefenen en dan ga ik deze zeker gebruiken. Toch al even een vraag:
hoe zit de puntentelling in elkaar of waar kan ik een uitleg downloaden?

:-[ Laat maar, de handleiding van de puntentelling heb ik gevonden op de demo-site
Last edited by pjotr on Sun Apr 02, 2006 4:54 pm, edited 1 time in total.
Peter Keijser

Chris de Boden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Chris de Boden » Sun Apr 02, 2006 4:24 pm

janson wrote: Ik gebruik Joomla 1.0.8 en als ik het component / bestand com_champ_pool.zip wil uploaden krijg ik de melding:
Upload component - Upload Failed 
ERROR: Could not find a Joomla! XML setup file in the package. 
[ Continue ... ] 
Upload component - Failed 
Installation file not found:
/home/httpd/vhosts/markoo.nl/httpdocs/CMS2/media/install_4422dd9fcc39c/com_champ_pool/ 

Het uploaden van de modules lukt wel gewoon.
Hier hetzelfde probleem :(

Oplossing gevonden en de module is geïnstalleerd:
Open ik de file in ultraedit dat zie ik dit:

Kennerlijk een foutje wat veroorzaakt is bij het downloaden van de zip file.

Ik maakte er van en werken ermee :)
Last edited by Chris de Boden on Sun Apr 02, 2006 4:59 pm, edited 1 time in total.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Sun Apr 02, 2006 5:01 pm

Gebruik je wel de laatste versie 1.32? wat ik zie in de foutmelding 'champ_pool' staan  en zo heet het component niet meer.

Wat ook tot verwaring kan leiden is als je  het als release download op forge dan zipt forge het opnieuw en dat levert een sortgelijke melding op. Is mij ook al overkomen :-[ Je moet het of de release unzippen en dat uploaden of alleen het component downloaden.

Aan Joomla 1.0.8 kan het niet liggen. Daar ontwikkel ik het ook in en is door meerdere personen al succesvol geinstalleerd.

Chris de Boden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Chris de Boden » Sun Apr 02, 2006 5:31 pm

jbultena wrote: Gebruik je wel de laatste versie 1.32? wat ik zie in de foutmelding 'champ_pool' staan  en zo heet het component niet meer.

Wat ook tot verwaring kan leiden is als je  het als release download op forge dan zipt forge het opnieuw en dat levert een sortgelijke melding op. Is mij ook al overkomen :-[ Je moet het of de release unzippen en dat uploaden of alleen het component downloaden.

Aan Joomla 1.0.8 kan het niet liggen. Daar ontwikkel ik het ook in en is door meerdere personen al succesvol geinstalleerd.
Jazeker, maar ik betrap mezelf nu ook op een foutje  :o
Ik kreeg alleen de melding dat de installatie file niet gevonden kon worden, maar dat probleem is verholpen inmiddels.
Maar dat champ_pool kwam bij bij dus niet voor.

Ik loop wel tegen een php error aan:
"Fatal error: Cannot use object of type stdClass as array in /home/contracts/CN20050018/joomla/components/com_football_pool/football_pool.php on line 267"

pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by pjotr » Sun Apr 02, 2006 7:59 pm

wat is de functie van show tab parameter? Ik zie geen verschil als ik de parameter op ja of nee zet.
Peter Keijser

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Mon Apr 03, 2006 4:50 am

show tab is een extra uitleg naast de wedstrijdtabel. het werkt alleen in de edit modus. Het is een functionaliteitje van Jerome

Nakebod
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Nakebod » Mon Apr 03, 2006 8:43 am

Heb vandaag ook even alles geupdate naar de laatste versie, had nog de 1e versie :)
Moest wel nieuwe menu items maken, van com_champ naar com_football_pool :P
Zie wel dat alles nu Engels is, was voorheen niet geloof ik. Maar zie geen optie voor de taal, klopt dit? Wel via de URL, &lang=nl, maar ik heb short URL's aanstaan, en daar werkt dat niet.
component/option,com_football_pool/Itemid,12/lang,nl zoiets werkt iig niet.

En 1 probleempje met de deelnemers lijst via comprofiler (Van CommunityBuilder geloof ik), met deze link: component/option,com_comprofiler/task,usersList/
Krijg nu steeds te zien dat er 0 users zijn. Ik heb de lijst gepubliceerd, en ik heb de gebruikers gesynchroniseerd. Maar dat heeft geen effect.
Iemand anders die dit ook heeft? Of iemand die het niet heeft, maar toch weet op te lossen?

reijm1
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by reijm1 » Mon Apr 03, 2006 8:52 am

Je hebt een geweldig component gemaakt, wat ik alleen veel als vraag krijg, aangezien ik geen ster ben in programmeren. Is of de datum geplaatst kan worden bij het invullen van de wedstrijden.

Ook heb ik nog een bug, als je een wedstrijd hebt ingevuld, dan worden de volgende wedstrijden uit die tabel in een kleine tabel weergegeven.

En bij klassement als je daar een lange naam invult dan is de ene kolom te klein, dus deze moeten wat verder uit elkaar.

Maar verder vind ik het echt geweldig, ben nu ook bezig met cursus PHP dus misschien kan ik dit volgende keer ook zelf maken.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Mon Apr 03, 2006 9:08 am

Nakebod wrote: Heb vandaag ook even alles geupdate naar de laatste versie, had nog de 1e versie :)
Moest wel nieuwe menu items maken, van com_champ naar com_football_pool :P
Zie wel dat alles nu Engels is, was voorheen niet geloof ik. Maar zie geen optie voor de taal, klopt dit? Wel via de URL, &lang=nl, maar ik heb short URL's aanstaan, en daar werkt dat niet.
component/option,com_football_pool/Itemid,12/lang,nl zoiets werkt iig niet.
Als je in joomla naast engels ook het nederlands taalpakket installeerd en deze als standaard instelt detecteerd football_pool zelf de juiste taal. Standaard is het engels.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Mon Apr 03, 2006 9:12 am

reijm1 wrote: Je hebt een geweldig component gemaakt, wat ik alleen veel als vraag krijg, aangezien ik geen ster ben in programmeren. Is of de datum geplaatst kan worden bij het invullen van de wedstrijden.
Je bedoelt een overzicht met alle wedstrijden+datum. Je moet dan een nieuwe menuitem maken en de parameters instellen op 'list matches'
reijm1 wrote: Ook heb ik nog een bug, als je een wedstrijd hebt ingevuld, dan worden de volgende wedstrijden uit die tabel in een kleine tabel weergegeven.
Die kleine tabel is de score tabel. Hier kan je per onderdeel kijken waar je punten op gescoord hebt. Deze hoor je alleen te zien als je op het puntentotaal klikt en niet na het invullen van de voorspelling. Dit is iinderdaad een bugje
reijm1 wrote: En bij klassement als je daar een lange naam invult dan is de ene kolom te klein, dus deze moeten wat verder uit elkaar.
Hier zal ik even naar kijken

Maar verder vind ik het echt geweldig, ben nu ook bezig met cursus PHP dus misschien kan ik dit volgende keer ook zelf maken.
Last edited by jbultena on Mon Apr 03, 2006 9:18 am, edited 1 time in total.

reijm1
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by reijm1 » Mon Apr 03, 2006 9:28 am

jbultena wrote:
reijm1 wrote: Je hebt een geweldig component gemaakt, wat ik alleen veel als vraag krijg, aangezien ik geen ster ben in programmeren. Is of de datum geplaatst kan worden bij het invullen van de wedstrijden.
Je bedoelt een overzicht met alle wedstrijden+datum. Je moet dan een nieuwe menuitem maken en de parameters instellen op 'list matches'
reijm1 wrote: Nee ik bedoel, bij de lijst waar je de wedstrijden kan selecteren om in te vullen, om daarvoor de datum te zetten, zodat de mensen weten tot wanneer ze de uitslag kunnen invullen. Nu moeten ze eerst kijken bij wedstrijduitslagen.

Ook heb ik nog een bug, als je een wedstrijd hebt ingevuld, dan worden de volgende wedstrijden uit die tabel in een kleine tabel weergegeven.
Die kleine tabel is de score tabel. Hier kan je per onderdeel kijken waar je punten op gescoord hebt. Deze hoor je alleen te zien als je op het puntentotaal klikt en niet na het invullen van de voorspelling.
reijm1 wrote: En bij klassement als je daar een lange naam invult dan is de ene kolom te klein, dus deze moeten wat verder uit elkaar.
Hier zal ik even naar kijken

R0yk3
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by R0yk3 » Mon Apr 03, 2006 1:30 pm

:)
Het is een top component. Ik heb het zojuist geinstalled (http://www.sieliakus.nl)
Ik zag dat je wel de scores voor de oefenwedstrijden nog kunt invullen. Maar bij de backend kun je de scores daar niet invullen :( Misschien leuk als opwarmertje erbij? en dan voor het wk de scores resetten zodat vanaf wedstrijd 1 alle geteld wordt.

Misschien een leuk extraatje door middel van bonusvragen? topscorer, totaal aantal doelpunten, rode kaarten/gele kaarten etc verzin maar. En dan dat deze gegevens uit 1 centrale database gehaald worden. Tja ben lui :D
Maar voor de rest ben ik helemaal  :-* op je component..

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Mon Apr 03, 2006 1:52 pm

:-[ Wordt een beetje verlegen van al die complimentjes.

Wat betreft de oefenwedstrijden in de backend die staan door een verkeerde sortering onderaan.

Wat betreft het meetellen van de oefenwedstrijden. Ik zal even een optie inbouwen voor het wel of niet meetellen van de oedenwedstrijden. Nu worden ze gewoon meegeteld.

Bonusvragen zoals topscore enzo zullen het WK waarschijnlijk niet  halen. Het kost me al veel tijd om het te onderhouden en ik al zo weinig tijd op dit moment.

Maar als jullie ideeen hebben m.b.t. bonusvragen en hoe het er uit moet zien en hoe dan de eventuele puntentelling moet werken  zet ze dan op het forum. Als ik wat tijd kan vinden wil ik er wel na kijken om het misschien in te bouwen.

R0yk3
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by R0yk3 » Mon Apr 03, 2006 2:08 pm

Nou je verdient alle complimenten hoor..

bonusvragen. Bijvoorbeeld

Topscorer (naam) Lastig want dan moeten ALLE spelers ingevoerd worden.
Topscorend land is wel te doen alle landen zijn bekend.
hoeveel doelpunten gescoord door topscorend land.

met jouw puntentelling van het aantal deelnemers.
voorbeeld.
NL topscorend land 20 goals (exclusief penalties)

100 deelnemers
20 goed geraden

100/20 = 5 punten wegingsfactor 10 dus 50 punten voor het land
100/20 = 5 punten wegingsfactor 12 dus 60 punten voor het aantal doelpunten

aantal rode en gele kaarten is ook te doen, zelfde score telling

bijhouden.
Met doelpunten kun je laten tellen via de database, evt handmatig achteraf invullen, moet met het land zowie zo.

gele en rode kaarten handmatig invullen achteraf. er zullen genoeg statistieken sites zijn die dit bijhouden.

Hier nog een paar keuze die puur op cijfers gebaseerd zijn (geleend van een andere site)

Aantal gele kaarten toernooi correct
Aantal rode kaarten toernooi correct
Aantal doelpunten toernooi correct
Aantal penalty’s toernooi correct
Topscorer Nederland correct (alleen NL speler is al wat te behappen)
Aantal doelpunten topscorer Nederland correct
Aantal doelpunten Nederland correct

nog een weegfactor toekennen.
deze sluit bij aanvang van het WK

Ik hoop dat je het kunt inbakken :D als je hulp nodig hebt met het inkloppen van data dan wil ik mezelf wel ter beschikking stellen. van programeren heb ik geen kaas gegeten dus kan ik je helaas niet helpen.
Last edited by R0yk3 on Mon Apr 03, 2006 2:35 pm, edited 1 time in total.

Chris de Boden
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Chris de Boden » Tue Apr 04, 2006 8:05 pm

Oeps. Foutje.
Probleem ondertussen verholpen
Last edited by Chris de Boden on Tue Apr 04, 2006 8:13 pm, edited 1 time in total.

sjefk
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by sjefk » Wed Apr 05, 2006 12:48 pm

Allereerst mijn complimenten het ziet goed uit..
Alleen krijg ik dezelfde melding als Chris de Boden nl

"Fatal error: Cannot use object of type stdClass as array in /home/contracts/CN20050018/joomla/components/com_football_pool/football_pool.php on line 267"

Iemand een idee hoe je dit op kan lossen ?

grt

Sjef

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Wed Apr 05, 2006 12:57 pm

in versie 1.4 is dit wel verholpen. tot die tijd kun je het zelf aanpassen

in regel 267 en 269? staat zoiets als $row['id'] moet je even veranderen in $row->id. paar regels daar boven zie je wel hoe het moet.

RobbieB
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by RobbieB » Wed Apr 05, 2006 1:25 pm

Bij mij werkt het, maar hoe krijg ik dat 'deelnemers menu' zichtbaar? Want bij verschijnt deze niet aan de linkerkant?.. enig idee wat het probleem is?

Edit:

Nog een vraag. Als ik wedstrijden in de admin invoer dan doet hij dat wel. Maar hij zegt 0 wedstrijden finished en berekent dus ook nog geen punten nadat ik op  'recalculate points' heb gedrukt. Hoe kan ik testen of het dan werkt? moet ik dit in de sql database aanpassen?
Last edited by RobbieB on Wed Apr 05, 2006 4:00 pm, edited 1 time in total.

R0yk3
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by R0yk3 » Wed Apr 05, 2006 2:28 pm

jbultena wrote: in versie 1.4 is dit wel verholpen. tot die tijd kun je het zelf aanpassen

in regel 267 en 269? staat zoiets als $row['id'] moet je even veranderen in $row->id. paar regels daar boven zie je wel hoe het moet.
kan niet wachten tot versie 1.4  ;D
had ik al gezegd dat het een geweldig component is?  :laugh:

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Wed Apr 05, 2006 4:29 pm

R0yk3 wrote:
had ik al gezegd dat het een geweldig component is?  :laugh:
zal ik mijn bankrekeningnummer hier maar online zetten?  ;D
Last edited by jbultena on Wed Apr 05, 2006 4:31 pm, edited 1 time in total.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Wed Apr 05, 2006 4:47 pm

RobbieB wrote: Bij mij werkt het, maar hoe krijg ik dat 'deelnemers menu' zichtbaar? Want bij verschijnt deze niet aan de linkerkant?.. enig idee wat het probleem is?
Edit:

bij het menu item de parameters instellen op "ranking players"
RobbieB wrote: Nog een vraag. Als ik wedstrijden in de admin invoer dan doet hij dat wel. Maar hij zegt 0 wedstrijden finished en berekent dus ook nog geen punten nadat ik op  'recalculate points' heb gedrukt. Hoe kan ik testen of het dan werkt? moet ik dit in de sql database aanpassen?
De berekening voert de bereking uit over gespeelde wedstrijden. Dus je moet een wedstrijd in het verleden zetten om te testen.

R0yk3
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by R0yk3 » Wed Apr 05, 2006 7:24 pm

zal ik mijn bankrekeningnummer hier maar online zetten?  ;D
[/quote]

Laat je verassen zou ik zeggen ;) je weet nooit..

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Wed Apr 05, 2006 7:37 pm

R0yk3 wrote:
Laat je verassen zou ik zeggen ;) je weet nooit..
Ik laat het maar over aan een ander joomla component. De Paypal Donation 

Even iets anders. Tussendoor even een ander component+module in elkaar geknutseld/samengesteld (uit 2 andere quotes/message componenten). Namelijke een Daily Quote component. Staat hier. deze gebruik ik op mijn wk site voor uitspraken van Cruijff

R0yk3
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by R0yk3 » Wed Apr 05, 2006 8:00 pm

Ik zag het op je site staan. :D leuk.
Linkje werkt niet.

jbultena
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by jbultena » Wed Apr 05, 2006 8:16 pm

R0yk3 wrote: Linkje werkt niet.
nu wel. was vergeten rechten uit te delen

sjefk
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by sjefk » Thu Apr 06, 2006 6:10 am

jbultena wrote: in versie 1.4 is dit wel verholpen. tot die tijd kun je het zelf aanpassen

Inderdaad. Dit werkt. Thnx. moet nog veel leren zie ik wel :)
Net even gekeken op wk.bultena.com en ziet er top uit.

grt

Sjef

martinv
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by martinv » Thu Apr 06, 2006 11:36 am

Allereerst ook mijn complimenten voor dit geweldige initiatief en de sublime uitwerking van dit project.
Er wordt ergens gemeld dat geklikt kan worden op "recalculate points"  ???. Nu is die knop nergens te vinden.

Daarnaast wil ik graag een en ander testen en ik vraag me nu af of de datum en begintijden van de wedstrijden ergens anders zijn in te stellen dan rechtreeks in de database (phpmyadmin).
Ik heb (nog??) geen toegang tot phpmyadmin, vandaar.....
Daarnaast weet ik niet of John met dit project verder gaat zodat het eventueel ook bruikbaar is voor volgende toernooien en in dat geval is het handig om die variabele gegevens zelf te kunnen aanpassen.
Ook het te verdienen aantal punten zou ik graag zelf willen instellen.

Daarnaast zou ik ook graag de datum en tijd van de wedstrijden kunnen weergeven, waar kan ik dat aangeven?
Last edited by martinv on Thu Apr 06, 2006 1:15 pm, edited 1 time in total.

Locked

Return to “Componenten 1.0.x”