Wijziging voor contactmodule

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
siro
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 54
Joined: Tue Sep 06, 2005 10:24 pm

Wijziging voor contactmodule

Post by siro » Wed Aug 23, 2006 9:50 pm

Hello,

Een verzoekje aan een mogelijke vrijwilliger met wat tijd over :)

Ik host een aantal website bij een provider (pcextreme). Nu hebben zij hun SPAM beleid nogal aangepast. Dit betekent dat mail die verzonden wordt via een webformulier als FROM: adres enkel van domeinen afkomstig mogen zijn die zij ook daadwerkelijk hosten.

Het resultaat is dat je niet meer met je bijvoorbeeld @hotmail.com adresje iets mag achterlaten in het contactformulier van Joomla. De mail wordt dus niet verzonden.

Het verzoek tot patch voor het contact module van Joomla luidt daarom als volgt:

Je moet ipv een FROM: adres, een REPLY-TO: adres invoeren in het contactformulier. In de backend voer je als administrator voor de contactmodule als geheel (of desnoods per contactitem) een fixed FROM: adres in (dit kan dus [email protected] zijn).

De mail via het formulier neemt als FROM: adres het adres over wat jij als administrator hebt opgegeven, en verstuurt daarbij in de header ook nog een REPLY-TO: adres, hetgeen de bezoeker dus heeft ingevoerd.

Ik denk dat dit erg handig kan zijn, omdat meerdere providers maatregelen tegen SPAM nemen. Daarnaast lijkt het mij handig omdat je dan aan je FROM: adres kan zien dat de mail bijvoorbeeld van het webform afkomstig is.

Ik hoor het graag als iemand dit zou willen bouwen.

Groet,

Glen
Last edited by siro on Wed Aug 23, 2006 10:04 pm, edited 1 time in total.

User avatar
sc00zy
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 9532
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:07 am
Location: Assen, Netherlands
Contact:

Re: Wijziging voor contactmodule

Post by sc00zy » Thu Aug 24, 2006 8:30 am

Mod: Verplaatst van Modules naar Componenten forum.
Arjan Menger
https://welldotcom.nl - Puntgaaf Internetbureau

User avatar
hdegrijs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sat Nov 14, 2009 5:58 pm
Location: Overijse - België

Re: Wijziging voor contactmodule

Post by hdegrijs » Fri Dec 11, 2009 6:17 am

Beste Glen,

Je verzoek staat, als ik het zo snel kan zien, sinds augustus open. Heb je eigenlijk van iemand een oplossing aangedragen gekregen en zo ja, welke.

Groet
Herman
Een probleem is alleen een probleem als er een oplossing voor bestaat!

Brisferr
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Sun Feb 21, 2010 8:53 pm

Re: Wijziging voor contactmodule

Post by Brisferr » Sun Feb 21, 2010 9:02 pm

Ik heb iets gedaan die zou kunnen passen

De nadeel is dat als je een udate van artform doet, gaat het niet meer werken.

hierbij een zip file met de gemodifieerd php files.

Als je deze file instaleerd, gaat je in de admin aan de plaats van : "wil je een copij aan de zender sturen" een keuze hebben tussen :
- copy, reply
- no copy, reply
- no copy, no reply
- copy, no reply.

en in functie gaat artform de verschillende keuze doorwerken.

Je krijg dan een veld replyto in de gestuurde email met de eerste invulde email adres van jouw formlulier.

harzel niet mij te contacteren als er een probleem is.

Brisferr
(ps : nederlandse taal is niet verandert - je moet in de file nog vier extra lijnen bijvoegen met vertaling - zie changelog voor meer informatie)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Locked

Return to “Componenten 1.0.x”