blanco regel na <enter>

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
User avatar
pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 995
Joined: Thu Aug 18, 2005 1:00 pm
Location: Gouda
Contact:

blanco regel na <enter>

Post by pjotr » Wed Jun 18, 2008 11:17 am

Ik heb zelf een template gemaakt met bijbehorend CSS-bestand. Met mijn vorige template (CSS-bestand) kreeg ik in een artikel na een <enter> altijd een witruimte (lege regel). Nu worden de regels gewoon onder elkaar geplaatst en moet ik, als ik een witregel wil, een extra <enter> geven. Dit is op zich niet erg, maar stel dat ik straks mijn template weer wijzig en de witregels weer verschijnen, dan krijg je wellicht een vreemde indeling van het artikel.
De HTML-code toont gewoon de tags <p> en </p>.

Wat kan de oorzaak zijn dat de witregels niet meer verschijnen? Toch een instelling in het CSS-bestand niet goed gezet?

Dezelfde vraag eigenlijk met het begin van een alinea. Iedere eerste regel in een alinea wordt ingesprongen met 1 spatie terwijl ik dit nergens kan terugvinden in het css-bestand.

aanvulling: Het probleem is eigenlijk ontstaan nadat ik een nieuwe pc met Windows Vista in gebruik heb genomen, kan dit nog van invleod zijn?

User avatar
Webmastah
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 11
Joined: Mon Sep 19, 2005 8:43 am
Location: Zwijndrecht, Holland
Contact:

Re: blanco regel na <enter>

Post by Webmastah » Thu Jun 19, 2008 12:00 pm

Heb je misschien een andere editor geïnstalleerd?

User avatar
pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 995
Joined: Thu Aug 18, 2005 1:00 pm
Location: Gouda
Contact:

Re: blanco regel na <enter>

Post by pjotr » Fri Jun 20, 2008 6:37 pm

Webmastah wrote:Heb je misschien een andere editor geïnstalleerd?
sorry voor de late reactie.
Ik gebruik nog steeds JCE-editor. Wel heb ik deze onlangs opnieuw geïnstalleerd omdat ik een bepaalde foutmelding kreeg. Ik heb de editor nu weer opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

User avatar
dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 7961
Joined: Fri Sep 09, 2005 2:13 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Re: blanco regel na <enter>

Post by dam-man » Sat Jun 21, 2008 9:18 am

Ik heb het ook bij sommige sites, en ben er nog niet achter wat het is.
Zou wel makkelijk zijn als ik het zou weten.
Robert Dam - Joomla Forum Moderator
Dutch Boards | Joomla Coding Boards | English Support Boards

User avatar
pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 995
Joined: Thu Aug 18, 2005 1:00 pm
Location: Gouda
Contact:

Re: blanco regel na <enter>

Post by pjotr » Sun Oct 05, 2008 11:58 am

Toch nog gevonden wat het probleem is. Als je maar lang genoeg zoekt, dan kom je er ooit wel achter.
Ik had in het CSS bestand op de eerste regel staan *{margin:0;padding:0}
Als ik deze regel verwijder, dan is alles weer normaal zoals het hoort. Ik heb nu wel het probleem dat ik alle artikelen met een extra regelterugloop weer goed moet gaan zetten. Maar het is toch slecht weer, dus........ :D
Peter Keijser

User avatar
pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 995
Joined: Thu Aug 18, 2005 1:00 pm
Location: Gouda
Contact:

Re: blanco regel na <enter>

Post by pjotr » Thu Oct 09, 2008 8:03 pm

En als laatste ook het inspringen van de eerste regel heb ik gevonden. In het CSS bestand van het component AKOcomment bleek een regel te staan text-indent:6px;. Deze regel wedr waarschijnlijk overge-erfd naar het artkel.
:p
Peter Keijser

gerardN
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Wed Aug 06, 2014 7:32 pm

Re: blanco regel na <enter>

Post by gerardN » Wed Aug 06, 2014 7:49 pm

Even voorstellen. Ik ben gerardN uit Hellevoetsluis en nieuw op Joomla. Mijn site heet www.zeevaartboeken.nl. Ik heb problemen met de tekstverwerking. Ik wil de ruimte tussen de regels en de lettergrootte kunnen aanpassen. Bij de ene regel is veel meer ruimte als bij een andere regel. Ik krijg het niet oke. Moet ik een ander editor gebruiken? Wie kan mij advies geven?

User avatar
pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 995
Joined: Thu Aug 18, 2005 1:00 pm
Location: Gouda
Contact:

Re: blanco regel na <enter>

Post by pjotr » Thu Aug 07, 2014 4:44 pm

Hallo Gerard, ik heb je site even bekeken. De tekst heb je waarschijnlijk gekopieerd middels kopieëren/plakken. Als ik de broncode bekijk zie ik dat hierdoor verschillende opmaken zijn meegekopieerd. Zo zie ik een H1 en H4 stijl door elkaar.

Als je een stuk tekst kopieert, kan je dit het beste doen zonder opmaaken dan in Joomla de opmaak opnieuw aanbrengen. Het gebruik van een andere editor is wellicht aan te bevelen, die kan de opmaak wissen tijdens het kopieëren. Ik gebruik al jaren de JCE-editor,
Peter Keijser


Locked

Return to “Templates 1.0.x”