Advertisement

joomla 5 offline pagina inlog formulier verwijderen Topic is solved

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste Joomla 5.x ontwikkelingen en ondervonden problemen melden.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Post Reply
Koos O
Joomla! Intern
Joomla! Intern

joomla 5 offline pagina inlog formulier verwijderen

Post by Koos O » Mon Nov 04, 2024 11:38 am

Dit issue is al eerder behandeld op dit forum maar die oplossing (zie link) werkt helaas niet meer.

viewtopic.php?t=890311&sid=038d610b3099 ... cb1925acfe

Ik heb de oplossing van Pe7er toegepast maar helaas zonder succes. In de broncode van 5.2 wordt offline.css ook niet genoemd. Wel offline.min.css. Zelfde daar geprobeerd en deze "visibility: hidden;" daar ook geprobeerd op de .login.

Alles zonder succes.

Uiteindelijk heb ik in de offline.php de HTML code met 'comment out' uitgezet. Dat werkt zoals je kunt zien op www.testkoos.nl

Maar dit is natuurlijk niet een nette oplossing. Bij elke joomla update moet je dit weer herhalen. Bij Joomla 3 herinner ik me kon je zo'n php bestand in een override plaatsen. IN Joomla 5 lijkt dat niet meer mogelijk :-(

Bestaande plugins hiervoor in de joomla directorie zijn geen van allen geschikt voor J5.

Help, wie weet een nette en goed werkende oplossing.

Advertisement
Koos O
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Re: joomla 5 offline pagina inlog formulier verwijderen

Post by Koos O » Mon Nov 04, 2024 2:20 pm

Ondertussen heb ik de video van Dimitris Grammatikogiannis over childtemplates gevonden.

https://www.[youtube].com/watch?v=8lX44gS9QG8&t=72s

een tekst hierover vind je in: https://magazine.joomla.org/all-issues/ ... -templates

Een nieuwe benadering die in de loop van de J4 ontwikkeling tot wasdom is gekomen.

Zijn Engels uitspraak is niet geweldig maar als je de ondertiteling van de video aan zet is het wel te volgen.

Ik heb zijn benadering gevolgd. Een child template gemaakt (in de NL versie van Joomla heeft dat een 'onderliggende template) en daar een nieuwe file in geplaatst offline.php.

De code van de moedertemplate offline.php gekopieerd en in de dochter ofline.php geplaatst.

Daarna in de moedertemplate de offline php weer origineel gemaakt door de 'comment out' tags te verwijderen.

Bingo, dat werkt.

Nu nog iets vinden om de logo's en favicon's van de site te 'redden' zodat ze niet door iedere Joomla update worden overschreven.
Kan dat ook met zo'n child?

Iemand een idee of ervaring mee?

Koos O
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Koos O » Mon Nov 04, 2024 4:01 pm

PS,

Sorry, vergat ik te melden.

Je moet nog wel bij template overzicht nog even 'stijlen' aanklikken vervolgens je child template kiezen en daarna menu aanklikken. Je moet even alle menu items aanklikken om dit child template op te activeren. (kan in één klik)

Blijft mijn vraag:

logo's en favicon's van de site te 'redden' zodat ze niet door iedere Joomla update worden overschreven.
Kan dat ook met zo'n child?

Iemand een idee of ervaring mee?

Mr. Wimpy
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by Mr. Wimpy » Thu Nov 07, 2024 9:41 am

Jouw eigen favicons zet je in ~/media/templates/site/cassiopeia_jouwchild/images.

De volgende favicons worden opgehaald:
favicon.ico
joomla-favicon.svg
joomla-favicon-pinned.svg

Geef jouw favicons dezelfde naam, dan moeten ze worden overgenomen én zijn ze veilig v.w.b. updates.

Koos O
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Koos O » Thu Nov 07, 2024 10:40 am

Klopt Wimpy en dank voor je reactie

Ik had die oplossing ook gevonden en het werkt. Ik heb echter alleen mijn eigen favicon.ico in de child geplaatst.

Afgelopen morgen heb ik een en ander wat uitgebreider beschreven op het internationale forum.

viewtopic.php?f=839&t=1013055

Advertisement

Post Reply

Return to “Joomla! 5.x”