Welkom Nederlandstalige Vrienden

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
User avatar
Keane
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Aug 25, 2005 10:27 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Keane » Thu Aug 25, 2005 7:27 pm

Last BoyScout wrote:
Keane wrote: Kennelijk hoopt iedereen op een fantastische fork en zijn er geen wolkjes aan de horizon te bekennen.
'k denk niet dat je het snapt :(; het is/wordt geen fork! Mambo blijft hetzelfde; alleen onder een andere naam! Wolkjes zullen er altijd zijn; maar bij jou moet het blijkbaar onweren >:(

Veel plezier bij de miro-fora. Doe je wel het licht uit als je daar vertrekt? ::)
Doe eens gezellig, bromsnor :)
"Either you are with us, or you are with the Miro's"

George Bush - Address to a Joint Session of Congress and the American People, September 20, 2001
*modified*

User avatar
Atlas
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 289
Joined: Thu Aug 18, 2005 3:42 pm
Location: Emmen, the Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Atlas » Thu Aug 25, 2005 7:31 pm

Keane wrote: Doe eens gezellig, bromsnor :)
Jammer zeg.

Een stelling verdedigen akkoord, maar moet dit nu ineens zo persoonlijk gaan worden?

User avatar
Keane
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Aug 25, 2005 10:27 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Keane » Thu Aug 25, 2005 7:35 pm

Atlas wrote:
Keane wrote: Doe eens gezellig, bromsnor :)
Jammer zeg.

Een stelling verdedigen akkoord, maar moet dit nu ineens zo persoonlijk gaan worden?
Ur right. Stijlloos. Kon het toch niet laten..toen ik snor zag....Inhoudelijk reageren was ook geen optie. Excuses aan de snor!
"Either you are with us, or you are with the Miro's"

George Bush - Address to a Joint Session of Congress and the American People, September 20, 2001
*modified*

User avatar
Last BoyScout
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 51
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:19 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Last BoyScout » Thu Aug 25, 2005 7:37 pm

Keane wrote: Ur right. Stijlloos. Kon het toch niet laten..toen ik snor zag....Inhoudelijk reageren was ook geen optie. Excuses aan de snor!
Excuses aanvaard. Je bent natuurlijk ook van harte welkom hier...

User avatar
webguy
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1397
Joined: Thu Aug 18, 2005 6:40 am
Location: Best, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by webguy » Thu Aug 25, 2005 7:40 pm

(Met de forumregels in het achterhoofd) wil ik iedereen vragen op een beschaafde manier te discussieren.
Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar dan wel op een fatsoenlijke manier graag.

Bij elke volgende post met scheldwoorden of beledigingen zijn de moderatoren genoodzaakt die te verwijderen.
René Kreijveld
http://www.renekreijveld.nl | Joomla! professional

User avatar
babs
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 222
Joined: Fri Aug 19, 2005 4:11 pm
Location: Eindhoven, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by babs » Fri Aug 26, 2005 12:38 am

webguy wrote: (Met de forumregels in het achterhoofd) wil ik iedereen vragen op een beschaafde manier te discussieren.
Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar dan wel op een fatsoenlijke manier graag.

Bij elke volgende post met scheldwoorden of beledigingen zijn de moderatoren genoodzaakt die te verwijderen.

Helemaal met het bovenstaande eens. Maar goed dat er nog mensen zijn die alle normen en waarden nog hoog in het vaandel hebben  ;D  ;D  ;D

User avatar
Keane
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Aug 25, 2005 10:27 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Keane » Sat Aug 27, 2005 1:25 pm

babs wrote: Helemaal met het bovenstaande eens. Maar goed dat er nog mensen zijn die alle normen en waarden nog hoog in het vaandel hebben  ;D  ;D  ;D
Tsja, Babs schat, veeg je zodadelijk je straatje nog even schoon voordat je gaat zaterdagshoppen? Doei, zie je morgen in de mis.

Slechts gekwek over snorren en baarden (oh, Nederlanders, oh, dominees ;) )? Niemand met wellicht een klein kritische lichtpuntje over de nieuwe overgang? Iedereen happy? Gered door de Zorro's van de open source?
"Either you are with us, or you are with the Miro's"

George Bush - Address to a Joint Session of Congress and the American People, September 20, 2001
*modified*

Jasmon
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 788
Joined: Thu Aug 18, 2005 4:45 pm

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Jasmon » Sat Aug 27, 2005 1:33 pm

Keane wrote:
Tsja, Babs schat, veeg je zodadelijk je straatje nog even schoon voordat je gaat zaterdagshoppen? Doei, zie je morgen in de mis.

Slechts gekwek over snorren en baarden (oh, Nederlanders, oh, dominees ;) )? Niemand met wellicht een klein kritische lichtpuntje over de nieuwe overgang? Iedereen happy? Gered door de Zorro's van de open source?
(Met de forumregels in het achterhoofd) wil ik iedereen vragen op een beschaafde manier te discussieren.
Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar dan wel op een fatsoenlijke manier graag.

Bij elke volgende post met scheldwoorden of beledigingen zijn de moderatoren genoodzaakt die te verwijderen.

User avatar
babs
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 222
Joined: Fri Aug 19, 2005 4:11 pm
Location: Eindhoven, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by babs » Sat Aug 27, 2005 2:31 pm

Dankjewel Jasmon  :)  :D

User avatar
Tonie
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 16553
Joined: Thu Aug 18, 2005 7:13 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Tonie » Sat Aug 27, 2005 2:42 pm

De keuze tussen de devs of Miro is voor mij simpel. Het commerciele belang van Miro en het regeren vanuit een ivoren toren met de mentaliteit van 'wij weten wat goed voor de community is' spreken me totaal niet aan. Ik heb persoonlijk geen enkel commercieel belang bij Mambo, dus ik heb overigens makkelijk praten.

De devs zijn natuurlijk ook niet heilig, onderling zijn ze het ook niet altijd eens. Voorbeelden hiervan is de eerste keer dat Robert Castley vertrok en het gedoe rond Phil Taylor toen hij dev was. Het zou ook wel prettig zijn als de devs duidelijk werden in een aantal zaken: communicatie (was geen sterk punt voor de split, nu moeten we het maar afwachten als het juridische geneuzel afgelopen is), het volgen van de roadmap (4.5.3 zou in april uitkomen en is nog niet alpha waardig) en ook zij regeren op zijn tijd vanuit een ivoren toren. De devs zijn echter personen die aanspreekbaar zijn in plaats van de ceo's en mergers van Miro die alleen announcements doen.

Ik zie het allemaal wel, ik vind de split tot nu toe uitermate onderhoudend en grappig.

User avatar
sc00zy
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 9532
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:07 am
Location: Assen, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by sc00zy » Sat Aug 27, 2005 2:55 pm

Keane wrote:
babs wrote: Helemaal met het bovenstaande eens. Maar goed dat er nog mensen zijn die alle normen en waarden nog hoog in het vaandel hebben  ;D  ;D  ;D
Tsja, Babs schat, veeg je zodadelijk je straatje nog even schoon voordat je gaat zaterdagshoppen? Doei, zie je morgen in de mis.

Slechts gekwek over snorren en baarden (oh, Nederlanders, oh, dominees ;) )? Niemand met wellicht een klein kritische lichtpuntje over de nieuwe overgang? Iedereen happy? Gered door de Zorro's van de open source?
*Flame* Sorry hoor... laten we hier verder geen woord meer over vuil maken.
Arjan Menger
https://welldotcom.nl - Puntgaaf Internetbureau

User avatar
Keane
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Aug 25, 2005 10:27 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Keane » Sun Aug 28, 2005 6:08 pm

Tonie wrote: De keuze tussen de devs of Miro is voor mij simpel. Het commerciele belang van Miro en het regeren vanuit een ivoren toren met de mentaliteit van 'wij weten wat goed voor de community is' spreken me totaal niet aan. Ik heb persoonlijk geen enkel commercieel belang bij Mambo, dus ik heb overigens makkelijk praten.

De devs zijn natuurlijk ook niet heilig, onderling zijn ze het ook niet altijd eens. Voorbeelden hiervan is de eerste keer dat Robert Castley vertrok en het gedoe rond Phil Taylor toen hij dev was. Het zou ook wel prettig zijn als de devs duidelijk werden in een aantal zaken: communicatie (was geen sterk punt voor de split, nu moeten we het maar afwachten als het juridische geneuzel afgelopen is), het volgen van de roadmap (4.5.3 zou in april uitkomen en is nog niet alpha waardig) en ook zij regeren op zijn tijd vanuit een ivoren toren. De devs zijn echter personen die aanspreekbaar zijn in plaats van de ceo's en mergers van Miro die alleen announcements doen.
Helemaal eens met je geschetste beeld. Zowel de devs als de stichting zijn niet helemaal zuiver en transparant in hun bedoelingen. Echter, de balans slaat nog altijd zwaar positief uit voor het kernteam en alle antagonisten die ze meenemen. Dat is niet terecht. Ik zal opsommen waarom ik dat vind:

1 ) Commerciele belangen
Wel eens gehoord van Jamboworks (Eddie, Miller, Pirtle, Janssens, Zijlstra), Wap Portal Server (Sakic), Stingray Mos solutions (Gigataras), Think Network Consulting and Coaching (Kempkens), Electric Jet Interactive (Broeker), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het was bepaald niet moeilijk om aan deze gegevens te komen. Ze staan immers levensgroot in het nieuwe smoelenboek van de core devs en aanhang...
Het punt is: vanuit marketing- en Pr-oogpunt zijn de commerciele belangen voor de core devs nog wel groter dan voor Miro. Voor een organisatie als Miro is het notoir moeilijk, bijna onmogelijk, om de communicatie positief te sturen van een open source project. De devs daarentegen zijn de 'helden' en dat straalt af op de commerciele diensten die ze zelf leveren. Reputation is key in open source development.

Niet erg en niet illegaal of i.d., wel iets om even aan te denken voor je Miro vervloekt.

2 ) Dominante groep die controle heeft
M.i. is de dominante ontwikkelaarsgroep (dus niet de vertalers en de maintenance randgroep) een man of zeven a acht groot. Vijf (!) daarvan komen uit Jamboworks. U bent bang voor de mambo foundation? Heb dan meer angst voor Jamboworks. Dat is de echte kern die de toekomst van Mambo gaat bepalen. Mag ik alvast de stelling neerzetten dat Mambo binnenkort nog beter gaat integreren met de producten en diensten van Jamboworks.

3 ) Mambo foundation is een vage groep van kwaadwillenden
Dit is een stelling die ik in dit heerlijke forum vaak tegenkom. Pertinent onwaar. De stichting Mambo, een organisatievorm die onder streng toezicht staat (iets dat geheel ontbreekt met een los bosje devs), maakt geen winst, heeft een duidelijk statuut, heldere doelstellingen en een transparante organisatiestructuur. De stichting ondersteunt daarnaast ons, de community, met met publieke documentatie. Je kunt gewoon lezen wat het doel van de stichting is en wat de roadmap voor Mambo wordt.

Waar is de planning van de core devs? Wat zijn hun plannen? Gebeurt dat transparant of in (Jamboworks) achterkamertjes? Vaagheid van de core devs op dit punt wordt met de mantel der liefde bedekt.

4 ) Juridische consequenties
De coup is dermate naamsbeschadigend en negatief voor Miro dat ze waarschijnlijk binnenkort niet anders kunnen dan juridische stappen te nemen tegen individuele kernleden. De ontwikkelaars zullen echt heel voorzichtig moeten zijn in hun commentaar want ze worden steeds meer aansprakelijk voor schade. Binnenkort verschijnen op deze heerlijke site de PayPal buttons: steun je developers tegen evil Miro, want ach en wee, ze zijn wegens smaad en omzetderving aangesproken. Dit alles is louter verloren tijd, geld en energie voor de community.

5 ) Dev team hebben Mambo gered
Dat valt nog te bezien. Het merk Mambo loopt onherroepelijk schade op en er komt welzeker een fork. Ik weet ook wel dat de devs jullie voorhouden dat het project gewoon zal doorlopen zonder fork maar dat is abject. Herhaal dat niet zo onnadenkend, als een welhaast automatische spreekbuis voor de devs, aub. Alle autoriteiten zijn het er wel over eens dat een fork (splitsing in twee grotendeels imcompatibele producten) onweerhoudbaar is.

6 ) De stichting wil derde partijen 'uitzuigen'
De kosten voor 3rd party development bedragen $1000 per jaar. Dat is voor velen onbetaalbaar en zou de ontwikkeling van modules en componenten remmen.
Die prijs geldt niet voor iedere ontwikkelaar! Alleen als je invloed wil uitoefenen op de architectuur van Mambo en wilt profiteren van promotionele activiteiten moet je deze geldbijdrage leveren. Wanneer je normaal (als hobbyist) plugins en add-ons ontwikkelt onder de GPL licentie hoef je helemaal niets te betalen of i.d. Op dit forum wordt daar bewust misinformatie over verstrekt. Iedereen kan gewoon aan zijn componentje blijven klussen en dat komt gewoon weer op mamboforge beschikbaar.

7 ) De belangrijkste Core devs zijn uit de stichting gezet
Dit is zeker onwaar. Er is binnen de stichting een logische en transparante stuurgroep gecreeerd waar de core devs aanvankelijk zeer positief over waren maar waar ze later gewoon uit zijn gestapt. Niets onderhandelen of het zoeken naar een betere vertegenwoordiging, maar gewoon weglopen met de community erachteraan als rattenvangers van Hamelen.

8 ) Opensourcematters is de redder van Mambo als open source
Wat een onzin, bah. In de statuten van Mambo foundation staat vastgelegd dat Mambo zal doorgaan onder het GPL, dus open source. In die zin heb je nu al meer garanties van de stichting dat mambo open source zal blijven dan van de core devs.
Tonie wrote: Ik zie het allemaal wel, ik vind de split tot nu toe uitermate onderhoudend en grappig.
Daar scheiden onze wegen. Ik vind het helemaal niet grappig. Ik steek veel tijd in mijn sites, naast mijn werk, en vind dat ik, met vele andere enthousiaste gebruikers, groot onrecht wordt aangedaan met deze forkperikelen en zelfverheerlijkingsacties van ontwikkelaars. Ik ben niet bang voorverandering maar dan wel positieve verandering en geen negativisime.

Ik heb nog nooit een fork zien eindigen in een beter product en zie deze stap dan ook als bijzonder jammerlijk. Daarnaast is de kans levensgroot dat het proces eindigt in juridisch getouwtrekkerij en daar wordt niemand wijzer van. Het wordt vechten en modderen. Jammer hoor.
Last edited by Keane on Sun Aug 28, 2005 6:18 pm, edited 1 time in total.
"Either you are with us, or you are with the Miro's"

George Bush - Address to a Joint Session of Congress and the American People, September 20, 2001
*modified*

User avatar
Jick
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 355
Joined: Fri Aug 12, 2005 10:06 am
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Jick » Sun Aug 28, 2005 9:55 pm

Keane,

Wat je hierboven suggereert, is niet gebasseerd op feiten.

Er is hier geen sprake van een fork. Het Development Team is in zijn geheel aan het werk om te zorgen voor een nieuwe release gebasseerd op de bestaande code. Zelfde team, zelfde code, maar straks onder een andere naam.

Met vriendelijke groet,
Arno
Joomla! professional services http://www.alvaana.com
http://moovum.com - Get Mollom Anti-Spam on your Joomla! website with Moovur
Follow twitter: @me_arno @jfoobar @moovum

User avatar
TomT
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1324
Joined: Thu Aug 18, 2005 5:50 am
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by TomT » Mon Aug 29, 2005 5:35 am

Keane wrote: Ik steek veel tijd in mijn sites, naast mijn werk, en vind dat ik, met vele andere enthousiaste gebruikers, groot onrecht wordt aangedaan met deze forkperikelen en zelfverheerlijkingsacties van ontwikkelaars. Ik ben niet bang voorverandering maar dan wel positieve verandering en geen negativisime.
Vooralsnog ben jij zelf het meest negatief in het nederlands forum en wat ik echt onprettig vind is je volstrekte anoniemiteit. Ondanks dat je zegt veel tijd in je sites te steken kom ik er niet één tegen in je profiel.

User avatar
Pinocchio
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 185
Joined: Thu Aug 18, 2005 11:44 am
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Pinocchio » Mon Aug 29, 2005 7:12 am

Nou goed, ik begrijp de angsten van Keane  wel.
Mijn Engels is echter te beperkt om het hele verhaal goed te volgen.

Ik heb het al eens op mamboopensource.nl ook gezegd geloof ik,
dat ik het jammer vind dat als wanneer iets populair onder de mensen
wordt er altijd mensen zijn die daar geld in zien.
Dan is het wij-gevoel in 1 klap weg en gaat het eigenbelang voorop.

Ik gebruik al een tijd phpBB en kom aljaren op diverse sites
betreffende deze, daar heb ik dit soort perikelen nooit gezien.
Daar gaat men voor de prijzen (winnen) en niet voor de knikkers.
Hoe dan ook, ik zal, wanneer dit uitgespeeld is, kiezen voor degene
die voor de prijzen gaat ;)

John

User avatar
Keane
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Aug 25, 2005 10:27 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Keane » Mon Aug 29, 2005 9:32 am

Jick wrote: Keane,

Wat je hierboven suggereert, is niet gebasseerd op feiten.

Er is hier geen sprake van een fork. Het Development Team is in zijn geheel aan het werk om te zorgen voor een nieuwe release gebasseerd op de bestaande code. Zelfde team, zelfde code, maar straks onder een andere naam.

Met vriendelijke groet,
Arno
Arno,

Zou je willen aangeven welke van mijn uitspraken niet zijn gebaseerd op feiten? Ik ben bereid elk argument verder te onderbouwen met documenten of referenties waar nodig.

Jij beweert: geen fork. Hoe hoog schat je de kans in dat jullie (core devs) dezelfde code base gaan produceren als Mambo foundation? Of ga je er simpelweg vanuit dat Mambo foundations niets zal ontwikkelen?
Je weet toch wel dat ze wachten tot het stof en gejubel is opgetrokken en vervolgens they come back with a vegeance.

Ik denk dat het twee grotendeels incompatibele producten worden: Mambo (die naam krijgen jullie echt niet meer) en OSM-CMS or whatever. Een fork dus.

Verwar ook mijn krtiek niet met kritiek op jullie werk. Het coding werk: respect. Jullie politieke beslissingen ben ik het minder mee eens. Was dit nu alles dat jullie eruit konden slepen? En wat een belabberde communicatie.

Verder vind ik de dominante Jamboworks coalitie zorgelijk. Ik ben niet gek. Ik weet dat jullie deze dingen op de werkvloer bespreken.
"Either you are with us, or you are with the Miro's"

George Bush - Address to a Joint Session of Congress and the American People, September 20, 2001
*modified*

User avatar
TomT
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1324
Joined: Thu Aug 18, 2005 5:50 am
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by TomT » Mon Aug 29, 2005 9:43 am

Mambo IS de fork, OSM het originele product. Maar als je het niet eens bent met de gang van zaken lijkt het mij het meest voor de hand liggend om bij Miro te gaan klagen. Miro heeft een coupe gepleegd, de ontwikkelaars wilden daar geen slachtoffer van worden en hebben door hun nieuwe initiatief het product veilig gesteld. En dat is voor mij als gebruiker veel belangrijker dan de naam.

User avatar
Keane
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Aug 25, 2005 10:27 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Keane » Mon Aug 29, 2005 9:46 am

TomT wrote: Miro heeft een coupe gepleegd, de ontwikkelaars wilden daar geen slachtoffer van worden en hebben door hun nieuwe initiatief het product veilig gesteld.
Wel, Tom, leg mij nu eens gedetailleerd uit wat het diabolic scheme is geweest van Miro. Hoe hebben zij de coup gepleegd om daar steenrijk van te worden?

Ik zie te veel meningen en te weinig feiten, nochtans.
"Either you are with us, or you are with the Miro's"

George Bush - Address to a Joint Session of Congress and the American People, September 20, 2001
*modified*

User avatar
Tonie
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 16553
Joined: Thu Aug 18, 2005 7:13 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Tonie » Mon Aug 29, 2005 10:03 am

Commercieel

Er zijn op dit forum heel erg veel mensen die in enige mate commercieel afhankelijk zijn van Mambo. Ik merk dat veel personen die hier andere mensen helpen zelf diensten leveren voor Mambo, templates, componenten, etc. Jij misschien ook wel als ik het goed lees dat je met en na je werk aan Mambo werkt. Developers hebben twee petten op, daar ontkom je denk ik niet aan in de Open Source wereld. De meeste open source developers van de grotere producten maken hun hobbywerk te gelde in hun werksfeer of vice versa. In feite doen de OSM developers ze niets anders dan Miro die de code initieel open source gemaakt heeft om er later geld aan te kunnen verdienen. Juridische zaken hou ik me verre van, dat zijn slepende kwesties waar niemand wat mee kan.

Planning/Roadmap

Beide versies hebben nog geen roadmap. Die van de Foundation klopt niet meer na het uitbrengen van beta 4.5.3 en is nog niet aangepast. Hier is nog geen roadmap aanwezig. Ik las vanmorgen een post dat de devs de oude roadmap (4.5.3 en verder uitbrengen, veel later 5.0 die niet backward compatible hoeft te zijn) aan willen houden.

Kosten Foundation

Nu is het duidelijk dat je onder de GPL modules mag schrijven zonder lid te zijn, dit is echter pas een week het geval. Hiervoor werd door Robert Castley aangegeven dat hij het nog niet wist.

Core Devs uit stichting

De devs zijn weggelopen ja, dat recht hebben ze. Dit geeft Miro in haar statement ook aan.

Miro/Foundation

Miro heeft de zaken na de split naar mijn mening niet goed afgehandeld. De Foundation bestaat nu uit alleen mensen van Miro, of vrienden daarvan. Wie zijn nu de developers van de Foundation? Miro maakte in hun argumenten duidelijk dat ze een hoop geld aan open source Mambo uitgeven en dat ze daarvoor iets terug willen. De Foundation heeft één woordvoerder en één admin op het forum, dat is alles, ze helpen niemand met problemen op het forum. Het laatste punt wat nu weer naar voren komt, is dat ze de developer van MosCE niet hebben verwittigd over het gebruik van zijn product. Ze morgen het gebruiken, het is Open Source, maar het is zeker niet netjes. Hij krijgt dadelijk vragen om support op de Foundation versie terwijl hij al aangegeven heeft dat hij voor OSM gaat.

Ik denk dat we de split achter ons moeten laten en vooruit kijken. Is het leuk wat er gebeurd is, nee zeker niet. Niet voor Miro, developers, template bouwers, eindgebruikers, etc. Het is nu echter realiteit geworden en iedereen moet verder. Ik werk nu een aantal jaren in de ICT, een belangrijk leerpunt voor mezelf is dat je niet bij de pakken neer moet gaan zitten op dingen waar je geen invloed op kan uitoefenen, ook uit negatieve gebeurtenissen komen kansen voort. De split is daar, je zult een keuze moeten maken. Je ventileert hier je frustratie en ongenoegen over de huidige situatie, prima. Je zult uiteindelijk een keuze moeten maken. Of het nou een fork is of rebranding, het komt op hetzelfde neer. Er zijn twee versies van Mambo die apart ontwikkeld worden.

User avatar
Jick
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 355
Joined: Fri Aug 12, 2005 10:06 am
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Jick » Mon Aug 29, 2005 10:29 am

Keane,

Zoals vaker gezegt kan ik mij nu niet uitlaten over wat er precies wel of niet gebeurd is hoe graag ik dit misschien ook zou willen. We hebben ondersteuning gekregen van de Software Freedom Law Center en je kunt hen vragen of ze je meer willen vertellen.

Een fork is een splitsing in een development team door meestal een onenigheid over de route die het project volgt en daar is hier geen sprake van. Het complete development team is gewoon bij elkaar.

Natuurlijk zullen de eventuele producten zich verschillend ontwikkelen en iedereen is vrij om te kiezen welk product hij of zij wil gebruiken.

Arno
Joomla! professional services http://www.alvaana.com
http://moovum.com - Get Mollom Anti-Spam on your Joomla! website with Moovur
Follow twitter: @me_arno @jfoobar @moovum

Jelte
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 67
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:33 am
Location: Netherlands

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Jelte » Mon Aug 29, 2005 10:42 pm

sc00zy wrote:
Keane wrote:
babs wrote: Helemaal met het bovenstaande eens. Maar goed dat er nog mensen zijn die alle normen en waarden nog hoog in het vaandel hebben  ;D  ;D  ;D
Tsja, Babs schat, veeg je zodadelijk je straatje nog even schoon voordat je gaat zaterdagshoppen? Doei, zie je morgen in de mis.

Slechts gekwek over snorren en baarden (oh, Nederlanders, oh, dominees ;) )? Niemand met wellicht een klein kritische lichtpuntje over de nieuwe overgang? Iedereen happy? Gered door de Zorro's van de open source?
*Flame* Sorry hoor... laten we hier verder geen woord meer over vuil maken.
Waarom denk je dat ik niet verder ga reageren op Keane's reacties (op die van mij)? :) Heeft toch geen zin...

User avatar
Keane
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Aug 25, 2005 10:27 am

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Keane » Wed Aug 31, 2005 11:32 am

Jelte wrote: Waarom denk je dat ik niet verder ga reageren op Keane's reacties (op die van mij)? :) Heeft toch geen zin...
Kletskoek, Jeltje. Je bent eenvoudigweg niet in staat om een zinnige reactie te geven en daarom vervuil je de thread met dit soort zielige platitudes.
"Either you are with us, or you are with the Miro's"

George Bush - Address to a Joint Session of Congress and the American People, September 20, 2001
*modified*

User avatar
Toontje
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 42
Joined: Mon Aug 29, 2005 8:21 am
Location: The Netherlands

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Toontje » Wed Aug 31, 2005 11:55 am

De hele discussie goed of slecht, slim of niet slim, fork of geen fork, Mambo of OSM ect. is een discussie die er niet to doet.

Feit is dat Mambo bij v4.5.2.3 bij een splitsing is aangekomen en vanaf deze versie twee kanten op gaat, De een onder de naam Mambo en de andere onder een nieuwe naam.

Voor iedereen die iets met Mambo doet geldt dat hij of zij zich zal moeten focussen op één van de twee.
Iedereen maakt dus een keuze waarvan hij denkt dat deze het beste voor hem is.
Bij het maken van deze keuze kunnen vele factoren meespelen, zoals vertrouwen, commerciele belangen, gevoel ect.

Diezelfde keuze heb ik moeten maken toen ik begin vorig jaar Mambo koos uit een verzameling CMS-pakketten om mijn sites mee te gaan bouwen. Nu is de keuze eigenlijk makkelijker want ik hoef alleen maar te kieze voor links- of rechtsaf. Vorig jaar had ik meer mogelijkheden om uit te kiezen.

Ikzelf zie mijzelf vooral als een kleine eindgebruiker zonder commerciele belangen. Ik ben gebaat bij stabiele software waar ik support op kan krijgen indien nodig en software met een grote aanhang, waardoor er veel modules en componenten voor beschikbaar zijn.
Met dit in mijn achterhoofd denk ik dat ik hier het beste zit.

Dat een volgende versie niet meer onder de naam Mambo wordt uitgebracht maar als OSM of iets anders laat mij volledig koud en vind ik de inspanning van een discussie niet waard.

Ik heb de moeite genomen om (een deel van) de discussie te lezen, zowel op dit forum als op mamboserver en wat mij opvalt is dat het er op lijkt dat velen hun hele ziel en zaligheid hebben gelegd in Mambo en dat op dit moment hun wereld compleet instort.

Toch is dit het leven. Je moet je continu aanpassen aan veranderingenin je omgeving. Soms komen veranderingen je goed uit en kan je ervan profiteren, soms vallen ze tegen en zijn ze minder goed voor je.
Soms kun je veranderingen sturen en ze helpen in de (voor jou) goede richting op te gaan. Soms kan dit niet.

Soms, zoals bij  deze verandering kom je voor een keuze te staan (die er niet was geweest als er niets was veranderd).
Ik wens een ieder geluk en wijheid toe bij het kiezen van zijn nieuwe richting en laat a.u.b. anderen die een andere richting in hun waarde want wat voor jou de beste keuze is hoeft niet persé ook de beste keuze voor een ander te zijn.

Soms heeft een verandering tot gevolg dat mensen even de weg kwijt zijn. Je ziet dit bijvoorbeeld ook als je kippen in een nieuw hok stopt.
Mijn ervaring is dat je deze mensen gewoon even moet negeren en de tijd moet geven om tot rust te komen.
Na een paar dagen hoor je ze niet meer..........
Antoon.

User avatar
sc00zy
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 9532
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:07 am
Location: Assen, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by sc00zy » Thu Sep 01, 2005 8:26 am

Keane wrote:
Jelte wrote: Waarom denk je dat ik niet verder ga reageren op Keane's reacties (op die van mij)? :) Heeft toch geen zin...
Kletskoek, Jeltje. Je bent eenvoudigweg niet in staat om een zinnige reactie te geven en daarom vervuil je de thread met dit soort zielige platitudes.
Houd je berichten beschaafd en vriendelijk. Opbouwende kritiek is welkom, maar beledigingen naar andere leden of de beheerders en moderatoren worden niet toegestaan. Onbeschoft taalgebruik wordt niet getolereerd.
Arjan Menger
https://welldotcom.nl - Puntgaaf Internetbureau

User avatar
babs
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 222
Joined: Fri Aug 19, 2005 4:11 pm
Location: Eindhoven, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by babs » Mon Oct 03, 2005 9:24 am

Oke Rene
Zoals beloofd, verwijderd
Last edited by babs on Mon Oct 03, 2005 10:20 am, edited 1 time in total.

User avatar
Trijnie
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 187
Joined: Sun Aug 14, 2005 8:42 pm
Location: Stadskanaal, The Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Trijnie » Thu Oct 04, 2007 12:11 am

Hallo,

Enig idee waarom ik zoveel notificaties  ontvang  betreffende  deze thread de laatste weken, terwijl er geen nieuwe post is geplaatst sinds  2005?

Groetjes,

Trijnie

User avatar
pe7er
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 24985
Joined: Thu Aug 18, 2005 8:55 pm
Location: Nijmegen, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by pe7er » Thu Oct 04, 2007 12:23 am

Trijnie wrote:Enig idee waarom ik zoveel notificaties  ontvang  betreffende  deze thread de laatste weken, terwijl er geen nieuwe post is geplaatst sinds  2005?
Jazeker, je ontving een notificatie voor een bericht dat gisteren in deze thread werd geplaatst....
en door ondergetekende werd verwijderd wegens crossposting.
Kind Regards,
Peter Martin, Global Moderator
Company website: https://db8.nl/en/ - Joomla specialist, Nijmegen, Netherlands
The best website: https://the-best-website.com

User avatar
Trijnie
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 187
Joined: Sun Aug 14, 2005 8:42 pm
Location: Stadskanaal, The Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by Trijnie » Thu Oct 04, 2007 12:28 am

Hoi pe7er,

De reden waarom ik dit vroeg is omdat dit de laatste 2 maanden regelmatig  is gebeurd (notificaties van nieuwe posts in mijn Inbox) maar alle nieuwe post  zijn en worden gedelete.

User avatar
sc00zy
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 9532
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:07 am
Location: Assen, Netherlands
Contact:

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by sc00zy » Thu Oct 04, 2007 10:44 am

Ik kan me 1 keer eerder herinneren. Toen postte hier iemand een bericht waarin hij/zij zich voorstelde. Die is toen verplaatst omdat dat niet in deze thread hoort. Verder kan het nog zijn dat een bepaald persoon hier heeft gepost die tot vervelends aan toe oneliners blijft posten. Die zijn verwijderd.

Je hoeft niet een samenzwering of iets dergelijks te denken hoor haha :laugh:
Arjan Menger
https://welldotcom.nl - Puntgaaf Internetbureau

LavaOrb
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Sat Oct 10, 2009 3:09 pm

Re: Welkom Nederlandstalige Vrienden

Post by LavaOrb » Sat Oct 10, 2009 4:38 pm

Hoi allemaal :)


Post Reply

Return to “Offtopic”