Problem med for tette nyhetskolonner/overskrifter...

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
toreleiren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 49
Joined: Sun Dec 17, 2006 2:35 pm
Contact:

Problem med for tette nyhetskolonner/overskrifter...

Post by toreleiren » Mon Dec 15, 2008 7:58 pm

Eg har et problem med sida mi. Eg har et nyhetsinnhold, der eg har EI hovednyheit, og dei andre nyhetene kjem nedover i 2 kolonner, med maks 4 nyheter på hovedsida. Men, problemet eg har er, at nyhetene som er på høgre sida i kolonne 2,er for langt til venstre. Dvs. heilt inntil nyhetene i kolonne 1. Kor i CSS kan eg gå inn å få kolonne 2( nyhetene til høgre), meir mot høgre, slik at det ikkje blir så trangt?

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Problem med for tette nyhetskolonner/overskrifter...

Post by sone12 » Tue Dec 16, 2008 7:09 am

Har du en url til siden din? Lettere å finne ut av hva du må endre om vi får se siden.
Kristian P. Granrud

User avatar
toreleiren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 49
Joined: Sun Dec 17, 2006 2:35 pm
Contact:

Re: Problem med for tette nyhetskolonner/overskrifter...

Post by toreleiren » Wed Dec 17, 2008 6:05 am

Hei, Kristian! Har skrive inn andre innlegg med henvisning til link, forstår det slik at det er ikkje lov å legge ut slikt, eller tek eg feil? Du finn linken til sida mi ved å klikke på profilbildet mitt.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Problem med for tette nyhetskolonner/overskrifter...

Post by rued » Wed Dec 17, 2008 6:53 am

Lenke til egen side er lov når det er relatert og nødvendig for problemstilling, det er ikke lov som egenreklame - eller når man begynner å legge dette inn mer enn nødvendig (veldig ofte) .F.eks om man har behov for å lenke til siden i annenhvert innlegg, da blir det fort det man betegner som unødvendig og overdrevet lenking. I slike tilfeller skal man heller lage seg en signatur, hvor man legger lenken og henviser til denne.

Signatur kan man lage seg i profilen, User Control Panel -> Profile -> Edit signature - http://forum.joomla.org/ucp.php?i=profi ... =signature

Merk! Det skal også være rene lenker, og ikke "søkemotor optimaliserte" lenker - ren som i http://www....
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Problem med for tette nyhetskolonner/overskrifter...

Post by sone12 » Wed Dec 17, 2008 9:38 am

toreleiren wrote:Kor i CSS kan eg gå inn å få kolonne 2( nyhetene til høgre), meir mot høgre, slik at det ikkje blir så trangt?
Tror ikke dette bør være mere komplisert enn at du skriver inn dette i css filen din. I utganspunktet vil jeg tro at padding-right på titlene skulle være godt nok, men ved å sette en bredde også så vil du få enda bedre kontroll på hvordan resultatet blir.

.contentheading{
width:300px;
padding-right:20px;
{
Kristian P. Granrud


Locked

Return to “Template, CSS og design”