Problemer med å legge til nytt content item

Generelle spørsmål vedrørende Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
anerz
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Fri Feb 17, 2006 6:43 am

Problemer med å legge til nytt content item

Post by anerz » Mon Dec 22, 2008 7:44 am

Har i lengre tid hatt problemer med å legge til nytt innhold på siden. Innimellom har det gått, men nå har det vært en lengre periode hvor det har vært full stopp.
Problemet er at kun feltet hvor man skal skrive inn blant annet title på siden kommer frem, feltene for å skrive inn selve innholdet av artikelen vises ikke.
Problemet er fra flere maskiner, nettleserer, lokasjoner så vil tro det er noe med installasjon/oppsett evnt serveren. Siden ligger hos proisp. Kjører Joomla versjon 1.0.15.

Noen som kjenner til problemet?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by anerz on Mon Dec 22, 2008 10:29 am, edited 1 time in total.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Problemer med å legge til nytt content item

Post by rued » Mon Dec 22, 2008 8:03 am

Se http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=436&t=313856

Normalt ikke problemer hos PROISP, med Joomla!
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
anerz
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Fri Feb 17, 2006 6:43 am

Re: Problemer med å legge til nytt content item

Post by anerz » Mon Dec 22, 2008 8:29 am

litt mer info om installasjonen her:


Diagnostic Information
Joomla! Version: Joomla! 1.0.15 Stable [ Daytime ] 22 February 2008 23:00 UTC
configuration.php: Not Writable (Mode: 444 ) | RG_EMULATION: Enabled
Architecture/Platform: Linux 2.6.23.12-ts.grh.mh.i386-vmsp ( i686) | Web Server: Apache/2.2.8 (Unix) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.7a mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 | PHP Version: 5.2.5
PHP Requirements: register_globals: Disabled | magic_quotes_gpc: Enabled | safe_mode: Disabled | MySQL Support: Yes | XML Support: Yes | zlib Support: Yes
mbstring Support (1.5): Yes | iconv Support (1.5): Yes | save.session_path: Writable | Max.Execution Time: 30 seconds | File Uploads: Enabled
MySQL Version: 5.0.51a-community ( Localhost via UNIX socket )

Extended Information:
SEF: Disabled | FTP Layer: N/A | htaccess: Implemented
PHP/suExec: User and Web Server accounts are the same. (PHP/suExec probably installed)
PHP Environment: API: cgi | MySQLi: Yes | Max. Memory: 128M | Max. Upload Size: 150M | Max. Post Size: 8M | Max. Input Time: 60 | Zend Version: 2.2.0
Disabled Functions:
MySQL Client: 5.0.51a ( latin1 )

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Problemer med å legge til nytt content item

Post by rued » Mon Dec 22, 2008 9:19 am

Det er ikke bare en variant av www. problemet: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=436&t=232836 ?

Tips! RG_EMULATION kan du med fordel deaktivere (Global Conf.)

Sjekk samtidig hvilken tekstbehandler som er valgt, og gå deretter inn i Pluggins for å sjekke at den er publisert/aktivert.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
anerz
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Fri Feb 17, 2006 6:43 am

Re: Problemer med å legge til nytt content item

Post by anerz » Mon Dec 22, 2008 10:28 am

Da er problemet løst virker det som.
Ingen av forslagene over gjorde noen direkte utslag, men siste fikk meg til å gå inn på tekstbehandleren, der sto den en feilmld: No such file or directory in includes/domit/xml_domit_lite_parser.php on line 1079
Etter litt googling fant jeg en som hadde hatt samme problemet, hvor vedkommende hadde funnet ut i ftp loggen sin at noen filer ikke hadde blitt overført når han la siden ut på nettet.

Sjekket selv i \mambots\editors mappen på webserveren, og der var det ikke innhold i mappen. Sjekket en backup jeg hadde tatt for litt siden og der lå det flere filer blant annet en tinymce mappe og filer. Tok og overførte denne til webserveren med hell, og får nå lagt til nytt innhold. Får følge med litt bedre på ftp-loggen ved overføring heretter.

Det jeg ikke helt skjønner her, er at jeg har opplevd dette som et til-og-fra problem, noen ganger har det fungert mens andre ganger ikke. Om alle filene var borte ville jeg tro dette aldri ville fungert.


Locked

Return to “Generelt”