msxbox wrote:
ik zal even mijn vraag verduidelijken het gaat niet om de editor ofdat je het nu in kladblok of een php.css editor opent de code blijft hetzelfde.
het enige wat ik vraag is hoe ik de op het plaatje aangegeven dingen verander
Bovenstaande post geeft al wat informatie wat de styles zijn die je zoekt. Voor de volgende keer is het natuurlijk makkelijker als je daar zelf achter kan komen, en lastig is dat zeker niet. Het handigste is om gewoon de source te openen van je pagina, en het onderdeel wat je zoekt op te zoeken in de source. Bij het zoeken op home kom je dan al snel iets tegen van
Code: Select all
<span class="pathway"> Home </span>
Dus weet je dat je daarbij de style "pathway" moet aanpassen in je stylesheet. Bij het zoeken op "laatste nieuws" kom je bij
Code: Select all
<div class="moduletable">
<h3>Laatste nieuws</h3>
<table border="0" cellspacing="1">
laatste nieuws items
</table>
</div>
en weet je dat je moet zoeken naar de style "moduletable" in je stylesheet en je deze moet aanpassen.
Omdat je zelf zegt dat je redelijk wat ervaring met css hebt denk dat ik dat ik niet uitgebreid hoef uit te leggen dat in bovenstaand voorbeeld de (zonder style) binnen de (met style) valt, en daardoor in de stylesheet benaderd kan worden via div.moduletable h3, om maar iets te noemen. Dit zul je vaker terugvinden bij de stylesheets.
Zo eenvoudig is het.