Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
anray
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Fri Mar 28, 2008 1:16 pm

Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Post by anray » Thu Feb 04, 2010 4:33 pm

Hei. Jeg har en nettside hvor jeg lister opp nyheter på forsiden. Dette er ikke nyheter skrevet av meg, men korte indexer som jeg har hentet fra norske nettaviser, og deretter en link til nyhets saken. Jeg vil gjerne endre "skrevet av" til "kilde" i disse artiklene som ligger på forsiden min. Men kun de, ikke på de øvrige sidene, siden alt ørvig har jeg skrevet selv, så der vil jeg gjerne beholde "skrevet av"

Er dette mulig og få til? Fint om noen kan gi meg et svar og evt. hjelpe meg med dette.

Jeg bruker siteground-j15-92 templates, om det kan være nødvending info.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Post by rued » Thu Feb 04, 2010 4:56 pm

Bare å skrive det rett inn i "artikkelen" det, og krysse av for å skjule visning skribent (deg), per artikkel eller menypunkt.

Du kan også bruke alias-feltet for dette. Avhengig av hvor det skal vises, og evt om det skal innholde lenke til kilden.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

anray
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Fri Mar 28, 2008 1:16 pm

Re: Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Post by anray » Thu Feb 04, 2010 5:10 pm

Hvis jeg skriver det i alias feltet, vil jo likevel "skrevet av" bli stående der. Og skjuler jeg skribent, så forsvinner jo hele linjen. Jeg vil enkelt bare bytte ut "skrevet av" med "kilde" på alle artikler på forsiden. Og jeg vil veldig gjerne beholde det der hvor det er plassert fra før. Om dette lar seg gjøre kun på forsiden.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Post by rued » Thu Feb 04, 2010 5:14 pm

Ja ... og dette har du naturligvis forsøkt og sett hvordan det ser ut på forsiden, når du har fylt inn alias? ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

anray
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Fri Mar 28, 2008 1:16 pm

Re: Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Post by anray » Thu Feb 04, 2010 6:13 pm

Ja dette var selvsagt det første jeg gjorde før jeg skrev svar tilbake. Prøvde det du sa, men blir ikke slik som jeg foklarte ovenfor. For enten blir "skrevet av" stående der, hvis jeg da ikke velger å fjerne skribent, da forsvinner jo alias også og alt blir borte.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Post by rued » Thu Feb 04, 2010 8:04 pm

endre "skrevet av" til "kilde"
Ah ... beklager, jeg overså denne detaljen.

Det er mulig men da krever det spesialttilpasning av mal/visning for akkurat denne siden, dvs. du må inn å rote i PHP-koden.

Men personlig vil jeg heller anbefale at du fjerner visning av skribent på disse, og heller legger inn mer tydelig henvisning manuelt - med lenke til opphavet. Du vil ha mer igjen for det, og lenke til dem er mer "riktig" også.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

anray
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Fri Mar 28, 2008 1:16 pm

Re: Endre "skrevet av" i artikler på forsiden

Post by anray » Thu Feb 04, 2010 9:05 pm

Jeg har lenke til dem i form av en les mer knapp. Men tror kanskje som du skriver at det er lettere å hendvise til kilden på annen måte i teksten, enn å rote i php koden. Takk for svar likevel.


Locked

Return to “Generelt”