Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Generelle spørsmål vedrørende Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
stigi
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 50
Joined: Tue Jul 01, 2008 9:00 am

Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by stigi » Tue Jan 19, 2010 4:13 pm

Hei.

Jeg har laget http://www.skandisport.no for en stund siden, og vi har plutselig fått noen problemer.

For det første får vi plutselig feilmelding i backend om at:
PHP magic_quotes_gpc setting is `OFF` instead of `ON`

For det andre (og viktigst!!) så vises ingen nyheter på siden lengre! verken på Frontpage eller noen andre artikler.

Noen som vet hva som har gått galt her?

Og bare for å nenve det:
JA: jeg har sjekket at artiklene er publisert. Og de som skal vise på fremsiden er krysset av for frontpage. Alt viser i backend, men ingenting viser i frontend.

OG: Jeg har prøvd å bytte template for å sjekk om det var noe krøll med denne, med det er samme problem uansett template..

Noen som har noen tips her?

På forhånd takk for svar...

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by rued » Tue Jan 19, 2010 6:22 pm

Ville tatt en prat med host om hvorfor de endrer slike verdier for sine kunder helt plutselig, og hva de ellers har endret på som påvirker siden deres. De burde forøvrig også klare å hjelpe dere med å endre dette tilbake igjen, med mindre det er noe dere selv har køddet til lokalt. ;)

Din host ligger forøvrig her, på rødt: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=436&t=156319
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

stigi
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 50
Joined: Tue Jul 01, 2008 9:00 am

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by stigi » Wed Jan 20, 2010 9:21 am

Ok.

Takk for svar! Men tror du at dette kan være en av grunnene til at nyhetene ikke vises??

Eller kan det være andre grunner til dette?

Jeg har søkt litt rundt, men har ikke klart å finne noen sammenheng mellom dette tidligere, har bare forstått det slik at at magic quotes har med sikkerheten å gjøre osv..

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by rued » Wed Jan 20, 2010 12:04 pm

Spørsmålet er som sagt hva annet de har endret.

Uansett, for en mer problemfri hverdag anbefales det at dere flytter til en bedre leverandør.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

stigi
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 50
Joined: Tue Jul 01, 2008 9:00 am

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by stigi » Mon Feb 08, 2010 9:48 am

Sant det.

Nå er det imidlertid ikke jeg som "eier" siden, og som bestemmer på hvilken server den skal ligge. Valget ble nok one.com fordi dette er billigst. Men jeg kan selvsagt komme med anbefalinger.

Jeg har kranglet en del med one i det siste. De påstår at de ikke kan endre noen av disse verdiene, selv om de sier at PHP magic_quotes_gpc alltid står til ON på deres servere... Noe som ikke er tilfellet her da..

Jeg fikk beskjed fra one.com om å oppgradere joomlaen min til siste versjon. Tror dere dette har noen hensikt? problemet er som sagt dette med å få nyheter og tekst til å vise på siden. Bortsett fra menyene vises INGENTING :/

PS: Jeg vet at dobbeltposting ikke er lov, men antar at jeg kan spørre om det samme i internasjonalt forrum, dersom ingen kan hjelpe meg her??

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by rued » Mon Feb 08, 2010 10:30 am

Du skal alltid ha siste versjon av Joomla! uansett hva det hjelper.

Det har med sikkerhet å gjøre, både for egen del og andres. I tillegg til at eventuelle feil veldig ofte er løst i nyere versjoner ...

Nå har vel gjerne one også oppdatert til PHP 5.3 på sine servere, og jeg tror kanskje ikke Joomla! 1.0 går så bra på dette.

Se forøvrig http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=436&t=313856

Uten utfyllende informasjon og siste versjon av Joomla! vil det neppe hjelpe deg mer å kryssposte flere steder, man får svar ut fra den informasjonen man klarer å formidle selv. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

stigi
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 50
Joined: Tue Jul 01, 2008 9:00 am

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by stigi » Mon Feb 08, 2010 1:50 pm

Hei.

Det stemmer det du sier om PHP versjonen. Jeg ser at på denne serveren kjører one.com PHP Versjon 5.3.1.

Kan dette være svaret på mitt problem?

Jeg har joomla 1.0.15 ja, så da får jeg håpe at dette kan løse problemet mitt..

Det som er litt rart er at jeg også har en annen side som også kjører joomla 1.0.15 hos one.com, men da er den kanskje ikke oppgradert :/ En av grunnene til at jeg ikke har oppgradert til 1.5 er litt med å få på plass riktig template til 1.5...

Da har jeg nok noen spørsmål ifbm. oppgradering, men det får vi ta i en annen tråd da..

Takk for svar, håper det med Joomla 1.0 og PHP 5.3 er løsningen da.

User avatar
zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 325
Joined: Tue Mar 06, 2007 7:20 pm
Location: Sandefjord - Norway

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by zenior » Mon Feb 08, 2010 10:12 pm

Joomla! 1.5.15 og "no one.com" er nok definitivt heller løsningen ;)

Jeg har vært en av de som har sverget til one av samme argument som deg, at det er billig og bra nok... men det argumentet holder ikke lenger... andre gode norske leverandører er akkurat like billige, og kjører Joomla! 100% stabilt

Og når det gjelder template til 1.5 så er vel det meste mulig der...
Blir uansett en ny verden med 1.5 i alle fall....

stigi
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 50
Joined: Tue Jul 01, 2008 9:00 am

Re: Hjelp! Nyheter vises ikke på siden

Post by stigi » Tue Feb 09, 2010 10:41 am

hehe.. jada, du har nok rett i det du sier. Men som sagt her, så er det ikke jeg som "eier" akkurat denne siden, så da kan jeg ikke bare flytte den selv.

Men jeg prøver i første omgang å oppgradere til J1.5, så får vi se :)

Jeg er klar over at 1.5 blir en helt ny verden, og har noen sider liggende ute med 1.5... Det jeg gruer meg mest til er å oppgradere fra 1.0, det er vel derfor de sidene som ble laget i 1.0 fortsatt er 1.0... Men en dag må man jo begynne.. :)


Locked

Return to “Generelt”