får ikke lagret lange artikler

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: Per Yngve Berg, sone12, sone12, Per Yngve Berg

Locked
perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

får ikke lagret lange artikler

Post by perbjune » Sun Oct 10, 2010 10:51 pm

hei
Har endel tekst fra word som jeg kopierer til notepad og kopierer videre til teksteditoren i joomla. Dette virker utmerket, men jeg får problemer med veldig lange artikler. Prøvde å legge inn all tekst fra en bok, men det gikk ikke. Prøvde istedet å legge inn litt og litt og det gikk et stykke, men til slutt så ville ikke artikkelen bli lagret. Den siste delen som var det som gjorde at det ikke ble lagret..tok jeg å la inn i en ny artikkel og da fungerte det. Ser tydelig ut som en laaaang artikkel ikke vil bli lagret hos meg

ER det slik at man ikke får lagret veldig lange artikler under en artikkel i joomla ? Hvis ikke..er det noen som har anelse om hvorfor det ikke fungerer for meg ?

i firefox skjer ingenting og ved å prøve IE kommer dette ....Internet Explorer cannot read this webpage format

Per Bjune
Last edited by perbjune on Wed Oct 13, 2010 11:26 am, edited 1 time in total.

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: får ikke lagret lange artikler

Post by perbjune » Mon Oct 11, 2010 12:27 am

prøvde først med pagebreak og det hjalp ikke...prøvde igjen og nå funker det plutselig.

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by perbjune » Mon Oct 11, 2010 10:18 am

ville ikke sette tråden som løst før jeg testet mer idag...og det var ikke så dumt for dette går bare ikke. At jeg fikk en forholdsvis lang artikkel til å funke igår virket nesten tilfeldig. Uansett hva jeg gjør nå så lagrer ikke joomla artikler med litt lengde

Jeg la inn noen sider fra en bok jeg har, og det ble lagret. men når jeg la akkurat samme innhold under i samme artikkel så ble det ikke lagret. prøvde også med pagebreak immelom, men det hjalp heller ikke

Hvorfor får jeg ikke lagret lengre artikler i joomla...noen som har en ide ?

Per Bjune

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by perbjune » Tue Oct 12, 2010 10:23 pm

Har sett at suhosin.post.max_value_length står til 65000 Jeg har lagt merke til at jeg kommer til mellom 9-10000 words i en artikkel før det blir stopp...og det vil da kanskje tilsvare 65000 tegn inkl mellomrom. Så da er det kanskje her problemet ligger i mitt tilfelle. har også nå funnet ut at alle artikler fra woords på over 65000 tegn ikke går, mens alle som er endel lavere går fint

Dette er tydeligvis ikke noe jeg kan forandre på selv så da må jeg kanskje kontakte proisp ?

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by perbjune » Wed Oct 13, 2010 11:25 am

da setter jeg den til løst

Proisp hadde suhosin som begrenset tegnsettingen i lengre artikler. Men nå har de fjernet dette da det heller ikke hade ønsket virkning :)

Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”