Vilka webbhotell stöder joomla?

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.0
Locked
MulletMidget
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 75
Joined: Tue Jul 28, 2009 12:28 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by MulletMidget » Wed Aug 26, 2009 3:23 pm

NTC Hosting erbjuder webbserver i både UK, USA och Sverige.
Så det blir till att googla och se vad andra skriver om dem.
De verkar ju ha rätt ambitiöst Joomla-stöd iaf:

http://www.ntchosting.com/joomla-web-hosting.html

MulletMidget
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 75
Joined: Tue Jul 28, 2009 12:28 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by MulletMidget » Wed Sep 02, 2009 2:42 am

Verkar som NTC Hosting har safe_mode = off också.
Går man in i deras demokontrollpanel under "PHP Config" och sen väljer "Advanced Mode" så kan man hitta följande i PHP.ini:

Code: Select all

; Safe Mode
;
safe_mode = Off

; By default, Safe Mode does a UID compare check when
; opening files. If you want to relax this to a GID compare,
; then turn on safe_mode_gid.
safe_mode_gid = Off
Nåt mer man behöver kolla upp vad gäller Joomla-webbhotell, som är ett måste, rent tekniskt?
Joomla är ju kinkig med vissa versioner av PHP och MySQL har jag läst.
Man kunde välja mellan PHP 4/5. Men det stod inte mer exakta versionnummer än så.
PHP 5 verkar det vara som gäller, om man måste välja mellan version 4 och 5 iaf.

http://developer.joomla.org/component/c ... php-5.html

LimaBravo
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Wed Oct 28, 2009 9:26 pm

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by LimaBravo » Sun Nov 01, 2009 10:55 pm

Jag är på väg att flytta vår Joomla site från one.com till ett annat webbhotell.
Det har gått segt hela tiden, men droppen var när de uppgraderade till php 5.3 utan att det finns någon officiell stabil version av Joomla för php 5.3.
Eftersom stien är för en ideell förening så är ekonomin inte minst viktig, det var bland annat därför vi hamnade på one.com från början. Har en annan site sedan tidigare på one.com som fungerat bra men, den är i ren html.
Jag har surfat runt och kollat forum och alla webbhotell har någon som haft problem med dem. Samtidigt så gäller det att inte titta för långt bakåt, flera har ju blivit bättre med tiden.
Funderar på att flytta till Surftown eller Binero, någon som har några positiva erfarenheter av dem?

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by vendelberg » Fri Nov 27, 2009 12:13 pm

LimaBravo wrote:men droppen var när de uppgraderade till php 5.3 utan att det finns någon officiell stabil version av Joomla för php 5.3.
Nyaste versionen av joomla 1.5.15 ska ha stöd för 5.3 har du uppdaterat och provat?

//Mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

MulletMidget
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 75
Joined: Tue Jul 28, 2009 12:28 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by MulletMidget » Fri Nov 27, 2009 12:55 pm

RocketTheme släppte nyligen uppdateringar till flera av sina extensions för PHP 5.3. Det skulle de knappast gjort om Joomla inte haft stöd för det.

Xzibit12
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Sat Nov 28, 2009 12:35 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by Xzibit12 » Wed Dec 02, 2009 2:27 pm

Jag tänkte snart hosta min första hemsida genom ett webbhotell.
Hemsidan kommer bara att ha information och ett forum(login&password).

Vilka tekniska specifikationer bör man sikta in sig på att få då?

SSL har jag förstått är ett måste om man ska använda sig av lösenord.
Jag bör väl för säkerhetens skull nämna att de är en joomla sida.

Någon som kan ge ett rimligt pris för ett hotell som stödjer de jag behöver ungefärligt, jag begär ingen länk utan bara på en höft?
Ha de

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Mon Dec 06, 2010 4:09 pm

maxa wrote:Vet inte om man får nämna eget webbhotell här… ni får väl PM:a mig så raderar jag inlägget om ni inte gillar det.

Det går alltså ypperligt att köra Joomla på Indell Webbhotell och dessutom finns Joomla med i vår automatiska script-installerare.

Edit 23 maj 2007: Nu kan du hos oss även styra över parametrarna register_globals och magic_quotes_gpc så att du verkligen får ett webbhotell för Joomla utan säkerhetsvarningar.
Ni har en snygg och informativ sida men priset avskräcker. Sorry.
sunnie

http://www.författarlyan.com

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Mon Dec 06, 2010 5:13 pm

Lite gamla poster som behöver väckas liv i?

Jag tittade på manufrog och testade att beställa. Det ick inte. Jag markerade att jag hade en egen domän jag ville ha flyttad till manufrog. Fyllde i domänen och klickade för att gå vidare. Det gick inte. Domänen var upptagen. Tror fan det. Jag har både köpt och betalt för den.

Är de proffs eller amatörer. En sådan groda gör inte mig speciellt intresserad av att köpa.

Synd för deras erbjudande, om de är verkliga, förefaller intressanta.
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by vendelberg » Mon Dec 06, 2010 6:19 pm

Hej
Manufrog har aldrig krånglat tidigare. De är mycket prisvärda och jag har aldrig haft något att klaga på. De har ingen telefon support men svara fort på mailen.

De har även ett forum att tillgå.

Anledningen till att jag inte har dem idag är att deras servrar ligger i Usa och England. Jag ville ha servrar i Sverige

/Hälsningar Mia

ps. skicka ett mail till [email protected] om dina beställningsproblem så får du svar.
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by Zello » Mon Dec 06, 2010 6:23 pm

SSL har jag förstått är ett måste om man ska använda sig av lösenord.
Det är inget krav för att inloggningen i Joomla ska fungera.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Mon Dec 06, 2010 6:45 pm

vendelberg wrote:Hej
Manufrog har aldrig krånglat tidigare. De är mycket prisvärda och jag har aldrig haft något att klaga på. De har ingen telefon support men svara fort på mailen.

De har även ett forum att tillgå.

Anledningen till att jag inte har dem idag är att deras servrar ligger i Usa och England. Jag ville ha servrar i Sverige

/Hälsningar Mia

ps. skicka ett mail till [email protected] om dina beställningsproblem så får du svar.
Måste nog erkänna att samma fel uppstod på en annan site också. beroende på att jag fått upp domän dot.com. Undrar vem som använder mitt mczeeke. Trodde det var orginellt.
sunnie

http://www.författarlyan.com

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Mon Dec 06, 2010 6:46 pm

Jag lutar just nu åt en server i Göteborg. Amerikaner och engelsmän... kan man lita på dem ?
sunnie

http://www.författarlyan.com

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Mon Dec 06, 2010 6:56 pm

I ett svar från Swednet fick jag veta...

"Vi registrerar domäner av typen .se och .nu som ombud till Loopia så det är där din domän kommer att hamna vid en transfer."

Loopia, har jag inte sett något om dem som inte var så joomla bra i ett inlägg.
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by vendelberg » Mon Dec 06, 2010 7:11 pm

Swedenet är ett webbhotell likasom Loopia. Loopia fungerar sådär med Joomla medan swedenet fungerar till 100 %. Det är lite dyrare men fungerar alltid.
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Mon Dec 06, 2010 8:38 pm

Beroende på om du beställer i .net eller .biz hamnar du i ytlandet eller Sverige. Följande är ett klipp ur ett mail från Swednet:

Vi registrerar domäner av typen .se och .nu som ombud till Loopia så det är där din domän kommer att hamna vid en transfer.

swednet.biz mao lika med loopia. Har du en .se eller .nu domän?
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by vendelberg » Mon Dec 06, 2010 9:14 pm

Nä swedenet är inte lika med Loopia. Swedenet drivs av Mats Nordahl (Morfagekko här i forumet), servrarna ligger i Uppsala.

Däremot domänhanteringen går via loopia. Kontakta gärna Mats och hör dig för

/Mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by Zello » Mon Dec 06, 2010 9:47 pm

Vill bara stötta Mia lite :) Swedenet fungerar klockrent! Har mina privata siter där. Jag har mina privata domäner på Loopia beroende på att det är så lätt att hantera dem via deras kontrollpanel.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by vendelberg » Mon Dec 06, 2010 10:11 pm

Detsamma som Olle, även jag har mina domäner hos Loopia. Sen de bytte kontrollpanel har allt blivit så mycket lättare att hantera. Har även lagt in deras app i min Iphone. Då kan man administrera kontot från den om man vill
/Mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Tue Dec 07, 2010 9:55 am

Oj så många leksaker man går miste av som landsflyktig pensionär. Jag har en notebok på Pottugisiska å de e inte lätt. En iPod vore kul... men va ska jag me den te?

Hoppas jag inte gjort nån besviken. Jag valde Oderland. Av det enda skälet att swervrarna ligger i Göteborg. För säkerhets skull ett testkonto på fjorton dagar.

Erfarenhet av Oderland? någon?
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
vendelberg
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1662
Joined: Sat Aug 20, 2005 6:56 pm
Location: Vendel/Örbyhus
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by vendelberg » Tue Dec 07, 2010 11:38 am

ingen erfarenhet av Oderland. Du kan väl rapportera hur det fungerar!
//Mia
Man lär så länge man har elever
* Glöm inte att markera ditt första inlägg i tråden som LÖST (den gröna bocken) när du anser att du fått tillräcklig hjälp! *

www.joomlaakuten.se

User avatar
j_oderland
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Fri Feb 06, 2009 6:43 am
Location: Kungsbacka, Sweden
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by j_oderland » Tue Dec 07, 2010 1:31 pm

Joomla fungerar alldeles utmärkt hos oss. Vi har många joomla sajter som hostas hos oss.
Själva har vi använt oss först av Mambo och därefter av Joomla som cms för våra sidor och andra projekt.

En hel del webbyråer såsom Kodamera har sina joomla/drupal sajter här.
http://www.ODERLAND.SE - Webbhotell sedan 1998 med 24/7 support via telefon och chat.
Joomla autoinstallation och uppdatering via kontrollpanelen.

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Tue Dec 07, 2010 4:04 pm

vendelberg wrote:ingen erfarenhet av Oderland. Du kan väl rapportera hur det fungerar!
//Mia
Nåja, jag började som vanligt med att lägga över Joomla via ftp. Min ftp-klient har en egen vilja som inte stämmer med min. Efter en stund, lång frustrerande stund, frågade support varför jag inte gick till cspan, kontrollpanelen och installerade Joomla den vägen.

Att hitta till kontrollpanelen var inte det lättaste för ett hetsigt, rödkindat, svettigt blåbär som mig med fumliga fingrar. Men när jag väl blev visad tre möjliga vägar i länkform kom jag fram. Installationen skedde med de berömda två klickarna.

Jag behövde inte ens radera installationsmappen!

Nu sitter jag och langar mall och tillägg så fingrarna blöder. Ska jag komma upp före jul? Hoppas det.
Än så länge har jag inget att klaga på. Klarar jag att installera på Oderland klarar alla. Frågan är nu, Mannen från Kungsbacka, finns servrarna i Göteborg? I så fall i vilken stadsdel? Majorna ger pluspoäng.
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
j_oderland
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Fri Feb 06, 2009 6:43 am
Location: Kungsbacka, Sweden
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by j_oderland » Tue Dec 07, 2010 4:11 pm

Låter bra ;-)
Inte Majorna, Kungsbacka nära Freeport/ÖB/Netbil/Willys.
http://www.ODERLAND.SE - Webbhotell sedan 1998 med 24/7 support via telefon och chat.
Joomla autoinstallation och uppdatering via kontrollpanelen.

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Wed Dec 08, 2010 4:39 pm

Det går inte fort... men det går sakta. fram.

Jag klarade inte att få upp mod_lofk2slideshowpå min gamla site. Jag försökte med ett snarlikt tillägg med samma dåliga resultat. På den nya servern gick det smort som.. ja du vet, hon Greta. Upp utan skavanker snyggt och felfritt.

Inte hade jag en aning om att det kunde skilja så mycket mellan olika webhotell. Nöjd so far.


www.mczeeke.se
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
peranders
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 120
Joined: Thu Oct 12, 2006 8:16 am
Location: Göteborg, Sweden
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by peranders » Mon Dec 13, 2010 7:12 am

sunnie wrote:Lite gamla poster som behöver väckas liv i?

Jag tittade på manufrog och testade att beställa. Det ick inte. Jag markerade att jag hade en egen domän jag ville ha flyttad till manufrog. Fyllde i domänen och klickade för att gå vidare. Det gick inte. Domänen var upptagen. Tror fan det. Jag har både köpt och betalt för den.

Är de proffs eller amatörer. En sådan groda gör inte mig speciellt intresserad av att köpa.

Synd för deras erbjudande, om de är verkliga, förefaller intressanta.
För mig har det aldrig trilskats på det sättet och när jag har behövt lite hjälp så har Erik på manufrog alltid ställt upp mangrant.

Om det stöter på patrull, mejla Erik så är problemet löst.
/Per-Anders
Joomla 3.9.24

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Tue Dec 14, 2010 11:21 am

vendelberg wrote:Hej
Manufrog har aldrig krånglat tidigare. De är mycket prisvärda och jag har aldrig haft något att klaga på. De har ingen telefon support men svara fort på mailen.

De har även ett forum att tillgå.

Anledningen till att jag inte har dem idag är att deras servrar ligger i Usa och England. Jag ville ha servrar i Sverige

/Hälsningar Mia

ps. skicka ett mail till [email protected] om dina beställningsproblem så får du svar.
Jag kan ha gjort fel när jag skrev in min domän men fan vet hur. Gjorde ett nytt test att beställa hos dem men kunde inte lägga in en .se domän?! Är jag på fel ställe? Domänpaket scrolla ner beställ här?
sunnie

http://www.författarlyan.com

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Tue Dec 14, 2010 11:24 am

vendelberg wrote:ingen erfarenhet av Oderland. Du kan väl rapportera hur det fungerar!
//Mia
De har vad som behövs för att köra joomla. Men mina bristande kunskaper i databaser och hur saker och ting fungerade på deras sida fick mig att backa.

Slutligen drog jag när jag kände mig lurad av deras prislista. Ett intryck är dock att de själva inte är erfarna nog. Jag misslyckades till exempel med att läsa deras kom-igång-guide då den var fullsketen av felaktiga tecken.
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
j_oderland
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Fri Feb 06, 2009 6:43 am
Location: Kungsbacka, Sweden
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by j_oderland » Wed Dec 15, 2010 9:14 am

Hej Sune får vi publicera konversationen med dig så det blir en en mera rättvis bild av det hela?

Ser att supporten har besvarat dina frågor oftast inom 5-10 min ung dygnet runt ser inte heller några felaktigheter i svaren trots att frågorna var inte av den enklaste karaktären.
Du fick tom support från vår secondsline avd. under själva julbordet?!

Den tiden du har fått tilldelat i support på ett demokonto som vi har kostnadsfritt under 14 dagar överskrider långt kostnaden för ett konto under 1 års tid.

Hoppas du hittar ett bättre webbhotell för ditt projekt som motsvarar dina krav.
Du kan kontakta mig direkt om du har några problem med behandling av ditt ärende på 0300 520160 eller [email protected]

Jack Oderland
ODERLAND Webbhotell AB
http://www.ODERLAND.SE - Webbhotell sedan 1998 med 24/7 support via telefon och chat.
Joomla autoinstallation och uppdatering via kontrollpanelen.

sunnie
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 319
Joined: Tue May 25, 2010 9:40 am

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by sunnie » Wed Dec 15, 2010 9:43 am

Jag brukar aldrig älta saker och ting. Räcker det inte att jag nämner: "Men mina bristande kunskaper i databaser..."

Som jag ser saken blir det lätt en glipa mellan kunder utan kunskaper och support/säljare som tror man kan mer än man kan. Där ligger problemt i det här fallet och sannolikt även gentemot Cliche som jag använde tidigare. Yrkesfolk, i de flesta branscher tar för givet att en kund kan vad de ser som självklart.

Du får posta vad du vill men jag ältar aldrig en sak så vänta dig inget svar.
sunnie

http://www.författarlyan.com

User avatar
peranders
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 120
Joined: Thu Oct 12, 2006 8:16 am
Location: Göteborg, Sweden
Contact:

Re: Vilka webbhotell stöder joomla?

Post by peranders » Thu Dec 16, 2010 7:17 pm

Sunnie, du som kund kan aldrig kräva att ett webbhotell ska agera datakonsult utan betalning. En it-knutte kanske drar 700-1500 kr i timmen (plus moms) och jag tror att du kanske behöver timmar med hjälp. Jämför då ett webbhotell som kräver 100-1000 kr för ett konto.

Du får nog se över hur du ska kunna leverera den produkt som du önskar.

1 Lär dig mer
2 Ring en vän
3 Anlita en konsult
4 Byt till ett webbhotell med kvalificerad support. (= dyrare...)

Själv har jag kört med punkt 1 och 2 samt haft webbhotell som har hjälp till med småsaker som inte har rört själva driften. Tacka Wopsa och Manufrog! Bra båda två. Jag har haft one.com...... men bytte.

Jag märker att din sida ligger helt nere. Vill du ha hjälp med att dra igång en Joomla-sajt så kan jag hjälp dig.

Oderland, kollat priserna, inte billigast men humana.
/Per-Anders
Joomla 3.9.24


Locked

Return to “Allmänna frågor”