one click installation

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
Grandmaster B
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

one click installation

Post by Grandmaster B » Wed Mar 02, 2011 1:02 pm

Hej der.

Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg laver det så brugere kan vælge en template og efterfølgende får installeret joomla med denne templat?

Ja jeg ved godt at der er webhoteller der tilbyder denne service men jeg er ude efter teknikke bagved....

:)

På forhånd tak.

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: one click installation

Post by Gadensgaard » Wed Mar 02, 2011 7:19 pm

Hej Grandmaster

Hvor vil du lave det? I et hosting setup? Eller spørger du bare af generel interesse?

martiinkolle
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by martiinkolle » Thu Mar 03, 2011 9:15 pm

Hej

Hvis du har en Joomla filerne liggende i en mappe, også skal du bare overføre templatens filer over til mappen hvor templatene ligger (tempalte/dit_template). Derefter skal du enten uploade det til brugens server vha. af deres ftp login oplysninger, eller downloade mappen, også kan brugeren selv uploade mappen til deres server :D
Martin Kollerup
I don't know if we each have a destiny or if we're all just floatin' around accidental like on a breeze... but i think, maybe it's both. Maybe both are happening at the same time... Forrest gump

Grandmaster B
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by Grandmaster B » Wed Mar 09, 2011 9:11 am

Ja det er i et hosting setup.

@ martiinkolle Jeg ved godt hvordan jeg får flyttet template over. Jeg forstiller mig at der må være et script der kan installere en standardopsætning af joomla med en valgt template. Har set nogle på nettet men kan ikke gennemskue hvad jeg skal bruge eller hvor meget og jeg er desværre ikke den store php nørd :)

martiinkolle
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by martiinkolle » Fri Mar 11, 2011 4:12 pm

Øhm, tror jeg forstår dig.

Men for at lave en "Standard Opsætning" til joomla, skal du have brugerens Mysql oplysninger osv...

Men vil du lave dit eget hosting system? Så scriptet automatisk går ind og opretter en Msql profil, og insætter de nødvendige queries til databasen..?

Hvis du ikke er speciel god til PHP, skal du nok have kontakt til en som kan kode det for dig. Men alligevel, er det faktisk ikke så svært..

Hvis du gider at beskrive præcist hvad du ønsker dig, kan jeg hjælpe dig på vej (men ikke kode det for dig!).. :D
Martin Kollerup
I don't know if we each have a destiny or if we're all just floatin' around accidental like on a breeze... but i think, maybe it's both. Maybe both are happening at the same time... Forrest gump

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”