Hvornår BØR vi skifte fra 1.5 -> 2.5

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
LotteA
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 35
Joined: Wed Jun 08, 2011 10:23 am

Hvornår BØR vi skifte fra 1.5 -> 2.5

Post by LotteA » Tue Apr 24, 2012 8:25 pm

Og kan det være en fordel at hoppe fra 1.5 -> 1.7 for at udskyde processen?

Jeg har nogle sider, der ligger i 1.5 som jeg måske gerne vil vente nogle måneder med at flytte og/eller re-designe. Er det fornuftigt?

De bedste hilsner
Lotte

Muleiolenimi
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 62
Joined: Mon Oct 31, 2011 1:15 pm

Re: Hvornår BØR vi skifte fra 1.5 -> 2.5

Post by Muleiolenimi » Tue Apr 24, 2012 8:35 pm

Hej Lotte
Du er sikkert bedre at opgradere til 2,5 nu, mens er et gennemgående tema i de fora og folk er fortrolig med de spørgsmål.
held og lykke
Simon

LotteA
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 35
Joined: Wed Jun 08, 2011 10:23 am

Re: Hvornår BØR vi skifte fra 1.5 -> 2.5

Post by LotteA » Tue Apr 24, 2012 8:47 pm

Tak for dit hurtige svar :-)

Er der flere, der har en holdning til emnet? Måske Ot2sen, Amras eller en af de andre moderatore?

Der skal laves en del ændringer på især én af siderne (bl.a. SEO og en bunke nyt indhold/artikler i kategorier). Bør vi skifte til 2.5 nu, opgradere til 1.7 eller blive på 1.5?

De bedste hilsner
Lotte

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Hvornår BØR vi skifte fra 1.5 -> 2.5

Post by anojoomous » Wed Apr 25, 2012 2:44 pm

Hej Lotte

Hvis i alligevel skal igang med en større opdatering er der ingen grund til ikke at opgradere.
Der er ikke noget der hedder 1.7, nyeste version i serien hedder 2.5.

Om du skal opdatere alle dine sites er lidt et spørgsmål om hvad du selv synes. Umiddelbart er det nok nemmest at gøre nu, hvor andre brugere sidder i samme situation, og på den måde kan i hjælpe hinanden via forummet.

Omvendt er der som sådan ingen grund til at opgradering hvis du har en hjemmeside der virker som den skal og ikke skal igennem en større opdatering. Joomla 1.5 er et gennemtestet system og det kommer nok til at køre på mange hjemmeside i mange år fremad. Omvendt bliver der ikke længere udgivet sikkerhedsrettelser, så det kan også være lidt af et sats ikke at opgradere.

PS: En titel som "moderator" siger ikke nødvendigvis noget om hvor stor indsigt man har i Joomla generelt - det fortæller blot at man bruger lidt mere tid end "almindelige" brugere på at flytte rundt på indlæg og ellers holde orden i forummet :). Du kan sagtens få mindst lige så kvalificerede svar fra "almindelige" brugere.

LotteA
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 35
Joined: Wed Jun 08, 2011 10:23 am

Re: Hvornår BØR vi skifte fra 1.5 -> 2.5

Post by LotteA » Wed Apr 25, 2012 8:10 pm

Jeg har den dybeste tillid til moderatorerne herinde :geek: Og naturligvis til mine fellow-brugere. Kan bare godt lide at få flere input på denne sag.

Tak for svaret. Der skal laves SEO fra bunden og opbygges helt nye blog- og artikelområder samt en shop/affiliatesektion... Så jeg synes, det er fjollet at lave alt det arbejde i sh404sef + indholdskategori/sektionshalløj. Prøver at overtale den flinke kunde til at kaste pengene efter en 2.5.

De bedste hilsner
Lotte


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”