Ändra på rutans bredd i Sök modulen

Moderators: chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
Locked
odnojob
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Ändra på rutans bredd i Sök modulen

Post by odnojob » Sat Feb 09, 2013 12:23 am

Hej,

Försöker få ihop något med Joomla v2.5.9 och har ett irriterande problem som jag har försökt luska i. Jag kan inte ändra storleken på textrutan i "Sök" modulen. Man skall kunna ange rutans bredd i antal tecken såvitt jag förstår men det händer inget när man ändrar i modulens inställningar. Har testat lite siffror rakt upp o ner (10, 15, 50 osv) och angivelser i procent, tex 50%, och angivelser enl 100px o.dyl men inget hjälper. Grundvärdet verkar vara 24 tecken (det ryms i alla fall det när man skriver 0123456789... osv). Har sedan försökt leta på Joomla forum och m.h.a. det hittat lite ledtrådar. I filen
.../modules/mod_search/mod_search.php
finns det en rad som jag tror har med saken att göra

Code: Select all

$width			= intval($params->get('width', 20));
Jag kan egentligen inte PHP, eller Joomla för den delen, men jag inbillar mig då att man fiskar upp värdet på parametern 'width' från filen
.../modules/mod_search/mod_search.xml
där det faktiskt finns en grunka med namnet

name="width"
och värdet ser ut att vara

default="20"
Ok, då kan man väl ändra på värdet bara för att testa och det kan man ju men det ändrar inget.

Har grejer på localhost så jag har startat om allt o.s.v. men det verkar inte spela någon roll vad man gör.

I det internationella forumet var det någon som menade att det finns en fil som heter template.css, där det är kodat ett visst pixelvärde, och man måste ändra på det men det finns ju flera filer som heter så och jag hittar ingen kod som ser ut som de menar.
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=724&t=771163

Så nu hoppas jag någon av er kan tala om för mig hur man skall göra för att minska bredden på rutan.
Tack på förhand.

Rune

Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”