LDAP Authentication

Få hjælp til 3-parts udvidelser til Joomla!.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
fun4me
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

LDAP Authentication

Post by fun4me » Wed Oct 30, 2013 12:46 pm

**ENGLISH VERSION BELOW**
Hey

Jeg bruger Joomlas indbyggede LDAP Authentication plugin til at verificere brugerens login, og det hele virker perfekt ;o)
Mit problem er, at efter brugeren har logget ind med sit AD, bliver han/hun præsenteret for en skærm med hans/hendes brugeroplysninger (navn, email m.m). Det lader til at være default?
Det jeg ønsker er dog, at brugeren sendes direkte til websitet, hvis login lykkes. Hvis login mislykkes, skal brugeren præsenteres for en fejlmeddelelse.

Kan det lade sig gøre, og hvad kræver det? Kræver det eventuelt, at jeg retter i plugin'et (Altså kloner det og retter i klonen)?

Håber nogen kan hjælpe ;o)

- Fun4me

-------ENGLISH-------

Hi

I'm using Joomlas build-in LDAP Authentication plugin to verify users on login. Everything works great ;o)
My problem is that a successful login takes the user to a page that displays his/her user details (name, email etc.). This seems to be default behavior?
However, What I want is for the user to be send directly to the website on a successful login. If login fails, the user should be notified accordingly (error message).

Is this behavior possible, and how do I achieve it? Will I need to edit the plugin code (meaning cloning it and edit the clone)?

I hope someone will be able to help ;o)

- Fun4me

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: LDAP Authentication

Post by littlejohn » Thu Nov 07, 2013 2:32 pm

Nu er det et par år siden jeg har testet Ldap integrationen, men det lyder som om du er inde på noget af det rigtige;

Men i stedet for at kopiere og redigere et nyt, så tag en backup af det gamle og rediger dét.
(ved kopiere skal du skifte navn på det flere steder, etc)
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master

Re: LDAP Authentication

Post by Per Yngve Berg » Thu Nov 07, 2013 4:28 pm

Har du sat i login-modulet hvilken meny-punkt der skal gås til efter indlogging?

Det har intet med Authentication Plugin at gøre.

Locked

Return to “Komponenter, Moduler og Plugins”