*Løst* Får ikke logget inn hverken front-end /backend.

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

*Løst* Får ikke logget inn hverken front-end /backend.

Post by jonmartin » Sun Dec 01, 2013 7:11 pm

Usikker på om jeg har postet dette i riktig kategori, men...

Jeg setter opp en ny nettside i Joomla 3 og har jobbet med den i flere dager. Alt har fungert OK og det er ikke installert noen særlig plugins annet en extplorer og noe småtteri som fulgte med templaten.
Alt har fungert greit helt til i dag!

Jeg jobbet litt inne i artiklene (kan umulig har noe med saken å gjøre) og tok en pause fra maskinen. Når jeg kom tilbake fikk jeg ikke logget inn. Jeg har forsøkt med flere kontoer, men til ingen nytte.
  • Jeg har endret passord på en ene kontoen i databasen direkte og også fulgt instruksjonene og opprettet enda en brukerkonto som superadministrator.

    Jeg får ingen feilmelding når jeg logger inn siden bare "refresher"

    Har ikke endret noe i configuration.pgp, php.ini eller noe fra siden "virket", til den sluttet å virke.

    Har forsøkt å laste opp Joomla på nytt på annen lokasjon både 3.2 og 3.1 men samme resultat, så her må det vel være noe i databasen?!
Har dere opplevd noe lignende? -Og har dere evnt. noen tips til hvordan dette kan løses?
Last edited by jonmartin on Sun Dec 01, 2013 8:25 pm, edited 1 time in total.

jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

Re: Får ikke logget inn hverken front-end /backend.

Post by jonmartin » Sun Dec 01, 2013 7:37 pm

Jeg har naturligvis prøvd andre browsere, ande pcer, (også fra andre WAN IP-adresser) i tillegg til å slette cache i browseren uten hell

jonmartin
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 41
Joined: Wed Oct 12, 2011 11:59 am

Re: Får ikke logget inn hverken front-end /backend.

Post by jonmartin » Sun Dec 01, 2013 8:25 pm

Fant feilen.

Cookiedomain...

lammis
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Sun Dec 30, 2007 10:43 pm

Re: Får ikke logget inn hverken front-end /backend.

Post by lammis » Sun Apr 05, 2015 11:55 pm

jonmartin wrote:Fant feilen.

Cookiedomain...
Jeg har samme problemet her, men hvordan løste du dette? Cookiedomain sier meg lite som fremgangsmåte...

lammis
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Sun Dec 30, 2007 10:43 pm

Re: *Løst* Får ikke logget inn hverken front-end /backend.

Post by lammis » Mon Apr 06, 2015 7:08 pm

Okei, etter å ha styret på i dagevis med mye tenners gnissel, så fant jeg ut av det her hos meg iallefall. Det er på milevis med poster vedr. dette emnet/ problemet, å etter å ha prøvd det meste (uten hell), så satt jeg meg ned å sammenlignet 'configuration.php' filen min, med en annen joomla 3x side jeg har (som er oppegående), side ved side i Crimson Editor (nå Emerald visst).http://sourceforge.net/projects/emerald ... p_redirect.

Først konverterte jeg 'configuration.php' til UTF8 w/o BOM (document -->encoding type -->UTF8 w/o BOM). Lagre filen.

Linjen der jeg så det var forskjell var denne:
public $caching = '1';

På den fungerende siden min, sto denne som '0', så jeg satte denne til '0', og vips, så fungerte innlogging som normalt igjen.

Håper dette kan være til hjelp for andre som sitter å river av seg alt av hår....


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”