Nettsiden forsvinner - hvit side

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 3.x, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
OlaDrag
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sat Jan 10, 2015 1:40 pm

Nettsiden forsvinner - hvit side

Post by OlaDrag » Sat Jan 10, 2015 1:59 pm

Hei.

Jeg sliter noe fryktelig med nettsiden!

Det startet først på desember med at enkelte moduler ble bort. Så ble det til at hele siden var borte. Kun hvit skjerm.

For å få den oppigjen må jeg slette alt på FTP serveren å laste alt opp på nytt. Fra sikkerhetskopi. Da blir siden slik som den var. Men det varer ikke lenge. Noen dager etter er det det samme om igjen.
Jeg mistenkte hacking. Derfor endret jeg passordet på FTP serveren. Men det hjelper ikke. I løpet av noen dager så er det samme om igjen. Slik har det gått hele desemberen. Det virker som siden er selvdestruerende etter X antall døgn.

Jeg trodde virkelig at dette problemet skulle forsvinne nå når jeg har oppdatert til versjon 3, men den gang ei. Jeg begynner å bli fryktelig lei dette og desperat på hva jeg skal gjøre.

Er sikkerhetskopien infisert med ett eller annet? Kan det være virus? Hva skal jeg gjøre? Har noen et tips?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Nettsiden forsvinner - hvit side

Post by rued » Sat Jan 10, 2015 3:03 pm

En hacking skjer ofte lang tid i forveien, det vil si det plantes en bakdør, som så brukes lenge etterpå, og derfor kan den godt være med i sikkerhetskopi. Men det kan jo også være bakdøren er på annet sted på server enn der det vises, dog ser jeg ikke hvorfor en hacker skulle gjøre siden hvit hele tiden.

Har du pratet med din leverandør av serverplass? Hva viser deres logger rundt tidspunkt for når siden går i hvit?

Hvilken versjon er installert, og hvilke tillegg og designmal?
Er alt oppdatert?
Hva bruker du for å koble til og jobbe over FTP, dersom det er noe du gjør?
Har du forsøkt aktivere feillogging på siden når den går i hvit, eventuelt sjekket standard feillogg i webrota, eller på server?

Se også http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=435&p=3225800

Anbefaler også at du får kjørt en sikkerhetsjekk av siden, f.eks via https://myjoomla.com/

Er alt dette gresk for deg? Da bør du innhente ekstern hjelp. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Nettsiden forsvinner - hvit side

Post by sone12 » Mon Jan 12, 2015 1:25 pm

Diskkvota kan være en årsak.
Sett at du har gått over diskkvotaen, og det fremdeles blir cachet sider (om du har aktivert Caching). Da kan de cachede filene bli tomme, 0kb. De blanke sidene kan være en cachet side, som da er tom.
Kristian P. Granrud

OlaDrag
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sat Jan 10, 2015 1:40 pm

Re: Nettsiden forsvinner - hvit side

Post by OlaDrag » Mon Jan 12, 2015 2:49 pm

Tror faktisk det er årsaken. Fikk et annet tips om det også. Har slettet alle filene i /cache/page mappen. Nå ser det ut til å fungere. Vertfall foreløpig.

Men er dette noe jeg må passe på selv eller er det mulig å legge inn automatisk sletting?


Locked

Return to “Generelt”