Idag är det söndag och jag hade problem med en av siterna på manufrog. Jag fick svar inom 10 min. Det kallar jag support

vad bra, då kanske dom är att lita på då... Ska nämnligen byta webbhotell själv nu. Från Aleborg.sevendelberg wrote: Hej
Idag är det söndag och jag hade problem med en av siterna på manufrog. Jag fick svar inom 10 min. Det kallar jag support![]()
Jag har fått support från Aleborg på 10min även på nyårsaftonskvällen så jag klagar intevendelberg wrote: Hej
Aleborg är väl ok om man inte har så bråttom![]()
Radeon wrote: Jag kör med b-one till en hemsida jag gjort också. Kan säga att jag inte rekomenderar dem om ni vill köra med olika komponenter. varken zoom gallery eller docman fungerar.
PonnyGallery har dock funkat bra för mig, väntar på den nya releasen som snart kommer. Hoppas på att den ska fungera.
Har skrivit mail ang detta till b-one också men dom verkar inte bry sig.
Det är klart att vi har, dynamiska IP-adresser är inget ett webbhotell arbetar med.kjellon wrote: Är det någon som vet om swedenet har fasta IP på sina servrar?
Skulle behöva i befintlig DNS lägga till ett A-Name på http://www.domän.se, peka denna på ett IP.
Någon med vetskap i ärendet får gärna svara på detta?
Tack på förhand!
Kjell
Jonix wrote: Jo, vi använder drygt 380MB för vår sida (bilklubb) och B-One tar 24:-/mån för 600MB.
Med tanke på vad hårddiskar kostar idag tycker jag faktist det är snålt att bara erbjuda
50MB för 100:-/mån. Men visst, har man en minimalistisk sida utan behov av nerladdningar så...
Mackelito wrote: Inlägget är skrivet 2005... det kanske stämde då?![]()
Jag hoppade av one.com eftersom de inte körde php i safe mode OFF. Annars funkar Joomla. Det jag var ute efter var ett filarkiv med uppladdningsmöjlighet.jazman wrote:Hej!
Joomla Nybörjare här! Har inte ens installerat det än utan ligger i "forskningsläge" fortfarande.
Jag har precis läst igenom det mesta i denna tråden "Vilka webbhotell stöder joomla?" och ser att det är ett bra tag sedan den startades.
Har sett att en hel del säger att one.com (fd. b-one) inte stödjer Joomla men även en del som påstår att det fungerar.
Nu är det några år sedan dessa inläggen skrevs så nu undrar jag om någon har färsk info om hur och om det fungerar på one.com.
Ligger i startgropen för att dra igång Joomla så hoppas på positiva svar!
Jag kör one.com och jag kan göra allt som att går att göraperanders wrote:Jag hoppade av one.com eftersom de inte körde php i safe mode OFF. Annars funkar Joomla. Det jag var ute efter var ett filarkiv med uppladdningsmöjlighet.jazman wrote:Hej!
Joomla Nybörjare här! Har inte ens installerat det än utan ligger i "forskningsläge" fortfarande.
Jag har precis läst igenom det mesta i denna tråden "Vilka webbhotell stöder joomla?" och ser att det är ett bra tag sedan den startades.
Har sett att en hel del säger att one.com (fd. b-one) inte stödjer Joomla men även en del som påstår att det fungerar.
Nu är det några år sedan dessa inläggen skrevs så nu undrar jag om någon har färsk info om hur och om det fungerar på one.com.
Ligger i startgropen för att dra igång Joomla så hoppas på positiva svar!
Jag kör med reMOSitory och då måste man köra med SAFE MODE i läge off som inte alls är någon säkerhetsrisk om webbhotellet är rätt konfigurerat, allt enligt expertisen (som inte är one.com i det här fallet).
http://sjostromaudio.com/joomla/index.p ... &Itemid=34
http://www.manufrog.se är kanon. Jag har tre konton där.
Jo det är sant, men vår hemsida är stor , med många bilder och många medlemsinloggningar osv..peranders wrote:one funkar så länge som du inte önskar skrivaccess utifrån. Har man inga sådana behov så funkar det. Däremot så är supporten sådär och hos manufrog enastående för den lilla peng de vill ha.