Group access

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.0 och administratörsdelen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
gadds
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Group access

Post by gadds » Tue Apr 29, 2008 3:00 pm

Har gjort en sida till en skola. Alla lärare är registrerade användare, men nu skulle jag vilja ha en ny grupp till alla elever. Självklart skall inte elever kunna läsa lärarnas bloggar och kanske tvärtom. Har hittat lösningar under Joomla/extensions, men skulle via ha mer kött på benen innan jag börjar att prova. Har ni några erfarenheter eller annat att dela med er i denna delikata fråga som jag inte är ensam om......tror jag.

sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Group access

Post by sgagner » Wed Apr 30, 2008 4:02 pm

Hej,

Jo det finns flera olika Komponenter att välja på under Group Access i Joomla Extensions.
Själv använder jag JACLplus som visserligen är ett hack till Joomla men fungerar bra till flera andra tillägg.
Stefan Gagner, Web8 Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

gadds
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by gadds » Wed Apr 30, 2008 4:15 pm

Tack Stefan
Har du kollat upp alternativen till JACL+? Har du uppgraderat ditt Joomla system någon gång och vad hände med "hack'et" då? Det blev många frågor....... Sorry
mvh

sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by sgagner » Thu May 01, 2008 11:21 am

Hej igen,

Jo, jag har uppgraderat flera gånger och man måste uppgradera både JACLplus och Joomla samtidigt. Då fungerar det bra. Detta är en av anledningarna till att man skall ha ett medlemskap hos ByosTech om man använder deras lösning.
ByosTech gör också livet lättare med uppgraderingar genom att de släpper patch-komponenter som gör jobbet mycket lätt.
Ett av alternativen till JACLplus är JUGA men enligt uppgift så har den dragits med en del buggar vilket gjort att jag inte använt den i några kommersiella sammanhang.
Stefan Gagner, Web8 Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

Locked

Return to “Användning och administration”