Verander mail van zender van notificaties? Topic is solved

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Post Reply
srananmang
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Verander mail van zender van notificaties?

Post by srananmang » Tue May 05, 2020 3:25 pm

Beste lezers,

Mijn eerste vraag hier, sinds kort Joomla geïnstalleerd en de afgelopen 2 maanden bezig met mijn website. Ik dacht ik gebruik eens een CMS in plaats van oldscool code typen in notepad...

Mijn vraag...
Casus:
Als een gast op mijn website komt en een account aanmaakt met het mailadres test@live.nl dan krijgt degene een mail in de test@live.nl mail inbox. De ZENDER van deze mail is blabla@live.nl. Dus de nieuwe gebruiker krijgt een mail met hierin 'hallo.... bedankt voor je registratie....hier activeren.... blablabla....', hierbij heeft de mail als afzender dus blabla@live.nl

Probleem:
blabla@live.nl IS mijn privé mail en niet mijn werkmail.
Nu heeft er iemand gereageerd op een notificatie en dit kreeg ik binnen in mijn persoonlijke mail.
Hierdoor werd ik een beetje gek, want ik wil straks ongeveer 1000 studenten laten inloggen op mijn website, het laatste dat ik wil is dat ze mijn privémail kennen.
Nu heb ik het mailadres van de superuser aangepast en ook van waar ik mijn domein huur in mijn werkmail.
Als ik nu registreer met een test account dan krijg ik alsnog als afzender mijn privé mail....

Hoe verander je dit in een andere mail? In mijn geval mijn werkmail?

srananmang
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Verander mail van zender van notificaties?

Post by srananmang » Tue May 05, 2020 4:29 pm

Oplossing gevonden!

Ga naar Systeem -> Algemene instellingen -> Kies tabblad 'Server' -> Op deze pagina rechtsonder onder kopje E-mailinstellingen kan je 'Email afzender' veranderen.......

Post Reply

Return to “Algemene vragen”