Foto's in artikel plaatsen

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Post Reply
Charlotte_
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Foto's in artikel plaatsen

Post by Charlotte_ » Fri May 15, 2020 5:58 pm

Hallo allemaal, ik hoop dat iemand mij hier kan adviseren aangezien mijn kennis van Joomla extreem beperkt is.

Voor onze stichting hebben wij een Joomla website waar wij al jaren op dezelfde wijze berichten op plaatsen en foto's invoegen. Deze foto's worden één voor één ingevoegd op klein formaat en dan per foto een link naar de grotere foto. Als voorbeeld zie: http://konijnenopvangjoy.nl/opvangdieren/rammen

Dit is nogal tijdrovend. Is er een manier om meer foto's tegelijk in te voegen en/of het invoegen van de link naar de vergroting te omzeilen of makkelijker te maken? Bij voorkeur wel op zo'n manier dat er nog steeds drie foto's naast elkaar passen.

Alvast bedankt!

Rondeb
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Foto's in artikel plaatsen

Post by Rondeb » Sun May 17, 2020 11:41 pm

Hallo Charlotte,

als eerste van harte welkom hier!

Misschien is de extensie Sigplus wat voor je :) Deze extensie is geheel gratis en je kan het helemaal naar jou wensen instellen.

En voordeel is je upload bv 3 afbeeldingen tegelijk in een folder en de URL van die folder zet je tussen sigplus tag in je artikel en de afbeeldingen zijn dan zichtbaar.

Met deze extensie krijg je in de frontend het zelfde effect wat je nu ook hebt.
Dus als je dan op 1 van de afbeeldingen klikt krijg je een vergrootte versie in pop-up venster, en je kan dan naar rechts klikken voor afbeeldingen 2 enz enz...

Voor demos kun je ook hier kijken.

Succes ermee.

groeten Ron ;)

Charlotte_
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by Charlotte_ » Mon May 18, 2020 2:48 pm

Hallo Ron, hartelijk dank voor je reactie! Ik ga er mee aan de slag! Het is helemaal ideaal als er weer een pop up verschijnt in plaats van een nieuw venster zoals nu, ik had dat ooit met een bepaalde extensie geïnstalleerd en dat werkte om de één of andere reden niet meer. Nogmaals dank voor het meedenken!

Rondeb
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Rondeb » Mon May 18, 2020 5:15 pm

Graag gedaan! En succes verder met de site.

Groetjes Ron :)

Post Reply

Return to “Algemene vragen”