Min personlige/freelance website

Her kan du fremvise dit eget Joomla! websted og få kommentarer. Kun til Joomla! websteder.

Moderator: b-ronnow

Locked
User avatar
Amras
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1527
Joined: Sun Apr 09, 2006 9:33 am
Location: Denmark, Århus
Contact:

Min personlige/freelance website

Post by Amras » Sat Jun 18, 2011 4:56 pm

Websted URL: http://www.reneskou.me

Version af Joomla!: 1.6

Template/Skabelon: rt_tachyon + Gantry framwork

Mobil optimering: ja til Android og Iphone

Yderligere udvidelser/extensions (Komponenter, moduler, plugins):
Yootheme Zoo
Akeeba backup
Admin exile
Jce editor
Projectfork

Specielt udviklet/kodet:
Zoo project app(Integration imellem Zoo og Projectfork).
Zoo video tutorial app(mangler ca 15% i færdigørelse).
rs_flash (plugin fra egen samling).
cron job script til akeeba backup.
rs_github (plugin fra egen samling).

Grunden til mit github plugin er at jeg har et udviklings site som er synkroniseret med mit produktion site via github så jeg har version styring af filerne.


Andre features:
Rettelser til Gantry framework så mobil optimering virker på Android.

htaccess file baseret på "joomla's master fil fra joomla docs" har lavet diverse bibliotek optimeringer samt en del robot, seo og 404 sider.

Google analytics:
-opsat profiler, mål og kanaler til forskelligt data som jeg vil kunne udnytte på længere sigt, her er det vigtig at få indsamlet daten på den rigtig måde så jeg med lethed kan få overblik.
-opsat views for profiler.


Tre (mindst) specifikke områder af mit websted som jeg gerne vil have feedback/kommentarer til (design, kode, grafik, etc.):
1. mobil optimering: jeg ville være meget glad vi nogen gad at tjekke sitet på deres mobil også melde tilbage gerne med model navn på mobilen. :)

2. Seo: Jeg er næsten 100% sikker på jeg måske har overset et aller andet altså her snakker jeg om seo 101, jeg ved godt jeg ikke bruger sh404sef men det skyldes jeg jeg har lavet det meste selv i htaccess filen.

3. Footer: måske ikke det bedste design, har kigget en del sider igennem efter inspiration, dog unden det store held.

4. Generelt indtryk: altså hvordan opfatter du siden når du først ser den.

Yderligere kommentarer:
Jeg havde lavet et wordpress site og brugte noget andet software til projekt styring, fordi flere kunder havde spurgt mig om navnet på mit site men måtte fortælle at de kunne kigge på min twitter profil istedet. Efter jeg fandt ud af at projectfork var blevet opdateret til 1.6 var det rigmeligt klart at jeg skulle flytte mit 3 måneder gamle site over på Joomla! så det gjorde jeg.
Software pilot at Juhlsen.com
Twitter: ReneSkou | Joomla bug squad member |
Bidrager du også ? Ubesvaret spørgsmål: http://forum.joomla.org/search.php?sear ... d&fid[]=16

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Min personlige/freelance website

Post by anojoomous » Sat Jun 18, 2011 5:17 pm

Hej Rene

1) Jeg har kigget din side fra en iPhone 3GS og det ser som sådan fint nok ud. Jeg synes dog der bliver noget sammenpresset med tekst der går HELT ud til kanten. En enkelt pixel eller 2 med luft ville være at foretrække.

2) I forhold til SEO så har du H1 på overskriften på alle dine blogindlæg. Det er ikke så smart, lav dem i stedet til H2 i oversigten, og H1 når man er inde på de enkelte artikler. Jeg er ikke selv 100% i SEO 101, men det var lige de ting jeg faldt over.

3) Din footer fungerer ikke for mig. Jeg kan ikke læse menuerne, og farverne gør mig rundtosset. Jeg har dog ikke et bedre forslag (så kan man jo altid brokke sig :-).

4) Førstehåndsintrykket var et fedt site med nogle friske farver.

Hvilket plugin bruger du til først at loade billederne når man kigger på dem? Fortæl mere om projektfork integrationen med ZOO! Jeg vil også gerne høre mere om versionsstyring, men det bliver nok en lang tråd hvis vi skal køre det hele heri :).

User avatar
Amras
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1527
Joined: Sun Apr 09, 2006 9:33 am
Location: Denmark, Århus
Contact:

Re: Min personlige/freelance website

Post by Amras » Sat Jun 18, 2011 5:49 pm

Hej

1000 tak for dit input

1. Ja du har ret med at jeg nok skal lave 2px luft til her side.

2. Ah ja da selvfølgelig, der har jeg været lidt doven da jeg har taget udgangspunkt i pure templaten fra Zoo

3. Har du prøvet at holde musen over nogle af menuerne så ændre de sig, men ja he he den er lidt.

Men hensyn til at loade billederne når brugeren scroller ned er en funktion som ligger i Gantry framework jeg bruger, det gør at siden loader hurtigere.

Intergration imellem Zoo og projectfork er så jeg kan opdater processen inde fra projectfork, samt hente beskrivelser og kommentar så jeg ikke skal skrive det 2 gang, lige nu ligger det i nogler filer men det skulle gerne til en komplet Zoo app.

Github er noget jeg bruger konstant når vi er flere på et projekt, ikke at jeg har nogen til at hjælp nu, men på sigt hvis jeg laver projekter med andre skulle den gerne trække commit beskeder ud i projectfork.
Software pilot at Juhlsen.com
Twitter: ReneSkou | Joomla bug squad member |
Bidrager du også ? Ubesvaret spørgsmål: http://forum.joomla.org/search.php?sear ... d&fid[]=16


Locked

Return to “Vis dit websted”