HTML kode ødelægges

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
drejer
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sun Mar 14, 2010 11:03 am

HTML kode ødelægges

Post by drejer » Mon Feb 14, 2011 1:04 pm

Jeg har problemer med at få indsat html kode til at fungere efter hensigten. Når jeg f.eks. kopierer kode fra GoogleMaps eller [youtube] ind i en artikel, hvor editorer står i "html mode" (show/hide) så virker det som det skal. Men hvis jeg kommer til at åbne editoren når den IKKE står i "html mode", så forsvinder noget af koden. Både GoogleMaps og [youtube] koden indeholder IFrame. Skal man bruge en anden måde en artikler til at få vist disse ting på?

Mvh
Anders

drejer
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sun Mar 14, 2010 11:03 am

Re: HTML kode ødelægges

Post by drejer » Mon Feb 14, 2011 2:42 pm

drejer wrote:Jeg har problemer med at få indsat html kode til at fungere efter hensigten. Når jeg f.eks. kopierer kode fra GoogleMaps eller [youtube] ind i en artikel, hvor editorer står i "html mode" (show/hide) så virker det som det skal. Men hvis jeg kommer til at åbne editoren når den IKKE står i "html mode", så forsvinder noget af koden. Både GoogleMaps og [youtube] koden indeholder IFrame. Skal man bruge en anden måde en artikler til at få vist disse ting på?

Mvh
Anders
Jeg har selv fundet svaret ...... men måske andre har samme problem, så her er løsningen:

Edit yoursite/libraries/joomla/filter/filterinput.php file and look for $tagBlacklist var (line 59) so, delete tags that u want Joomla doesnt erase.

Anders

joomalbro
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 108
Joined: Sat Feb 10, 2007 4:56 pm
Location: København, Frederiksberg

Re: HTML kode ødelægges

Post by joomalbro » Tue Mar 22, 2011 12:26 am

Jeg har selv fundet svaret ...... men måske andre har samme problem, så her er løsningen:

Edit yoursite/libraries/joomla/filter/filterinput.php file and look for $tagBlacklist var (line 59) so, delete tags that u want Joomla doesnt erase.

Anders
Det er en lidt radikal tilgang og mindre kan gøre det. Hvis du går ind i Global Parameters for Articles kan du nederst se filtreringsmuligheder for grupper. Sæt hvidlisting til for alle andre end superadmin. Dertil kommer at din editor sikkert også har en mulighed. Jeg bruger JCEditor og der kan man også slå Cleanup html fra.


Locked

Return to “Administration - Generel brug”